به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مدیریت دارایی وَن‌اِک (VanEck) اعلام کرد که قصد دارد صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین استراتژی (Bitcoin Strategy ETF) خود را کمتر از دو سال پس از راه اندازی آن ببندد.

وَن‌اِک (VanEck) در اطلاعیه روز 17 ژانویه (27 دی) خود گفت که هیئت امنای آن انحلال و نقد کردن ETF آتی بیت کوین این شرکت با نام Bitcoin Strategy ETF که از نوامبر 2021 در بورس Cboe BZX فهرست شده بود را تصویب کرده است. این تصمیم تقریباً هفت روز پس از آن اتخاذ شده است که این شرکت مدیریت دارایی توانست تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جهت فهرست کردن سهام ETF اسپات بیت کوین خود را دریافت کند.

وَن‌اِک (VanEck) گفت: “ما به طور مداوم پیشنهادات ETF خود را از طریق چندین عامل اصلی از جمله عملکرد، نقدینگی، دارایی‌های تحت مدیریت و علاقه سرمایه‌گذاران نظارت و ارزیابی می‌کنیم. لذا، تصمیم برای انحلال صندوق بر اساس تحلیل همین عوامل و سایر ملاحظات عملیاتی گرفته شده است.

ETF ون اک

«اکنون که ETF اسپات بیت کوین ما تایید شده است، صندوق قابل معامله در بورس مربوط به معاملات آتی بیت کوین خود را می‌بندیم.»

— (vaneck_us@) ؛ 17 ژانویه 2024

این شرکت مدیریت دارایی گفت که سهامداران این صندوق همچنان می‌توانند سهام خود از ETF بیت کوین استراتژی را تا روز 30 ژانویه (10 بهمن) بفروشند؛ این صندوق که تحت عنوان XBTF فعالیت می‌کرد تا تاریخ 6 فوریه (17 بهمن) از فهرست خارج خواهد شد.

گفتنی است که صندوق Bitcoin Trust ETF وَن‌اِک (VanEck) که تحت عنوان HODL برای معامله در بورس Cboe BZX از 11 ژانویه (21 دی) در دسترس بوده است، در کنار سایر صندوق‌های قابل معامله در بورس معاملات اسپات بیت کوین که اخیراً تأیید شده‌اند، در روز اول حجم معاملاتی در حدود 4.5 میلیارد دلار را تجربه کردند. گزارشی از پلتفرم کوین شیرز (CoinShares) نشان می‌دهد که جریان ورودی به محصولات رمزارزی ایالات متحده برای هفته منتهی به 12 ژانویه (22 دی) از کانادا، آلمان و سوئد بیشتر بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array