به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، درست یک روز بعد از انتشار اطلاعیه کذبی که ویرانی زیادی در بازار به دنبال داشت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به طور رسمی مجوز راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات بیت کوین در آمریکا را صادر کرد.

روز دهم ژانویه (0:30 بامداد روز 21 دی)، این رگولاتور اوراق بهادار ضمن تصویب تغییرات در قانونی که امکان لیست شدن ETF بیت کوین و معاملات آن در پلتفرم‌های مربوطه را می‌دهد، درخواست 19b-4 شرکت‌های آرک 21شیرز، اینوسکو گلکسی، ون‌اِک، ویزدوم تری، فیدلیتی، والکری، بلک راک، گری اسکیل، هشدکس و فرانکلین تمپلتون را تأیید کرد. نکته عجیب درباره این رویداد تاریخی، این است که این پرونده پس از انتشار خبر در وبسایت رسمی کمیسیون قابل مشاهده و دانلود بود، ولی اکنون پیام “خطای 404” در این صفحه مشاهده می‌شود.

متن بیانیه SEC در مورد تایید ETF
تصویری از متن بیانیه SEC در مورد تایید متقاضیان ETF بیت کوین. منبع: US SEC

این اتفاق تاریخی راه را برای عرضه اولین محصول قانونی قابل معامله در بورس در ایالات متحده هموار کرده و به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد بدون نیاز به خرید بیت کوین یا نگرانی در مورد نگهداری از آن، به طور مستقیم از نوسانات قیمت این دارایی دیجیتال سود ببرند. در واقع سرمایه گذاران سهام ETFهایی را خریداری می‌کنند که بیت کوین را به عنوان دارایی مبنا در اختیار دارند.

تاییدیه ETF بیت کوین
فایل PDF تاییدیه ETF بیت کوین فعلاً برای دانلود در دسترس نیست. منبع: US SEC

هنوز مشخص نیست که این «خطای 404» در صفحه دانلود سند تایید 11 پرونده ETF بیت کوین توسط SEC، نتیجه برداشته شدن سند توسط کمیسیون است یا بار بیش از حد در ترافیک سایت موجب این خطا شده است. جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF در ایکس گفته است که این احتمال وجود دارد که کمیسیون فعلاً قصد انتشار سند تأیید را نداشته باشد، اما به هر حال مجدداً آن را منتشر خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array