به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه روز گذشته قیمت بیت کوین بعد از حدود 847 روز انتظار جان‌فرسا، با شکست رکورد تاریخی خود به کانال 69 هزار دلار وارد شد، جامعه کریپتو را هیجان زده کرد؛ ولی این جهش دوام زیادی نداشت و پرچمدار ارزهای رمزپایه در نتیجه یک پولبک عمیق، با افتی 14 درصدی تا مرز 61 هزار دلار فروریخت.

در پی این اتفاق، موجی از فشار فروش بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال وارد شد. این فشار به طور چشمگیری روند حرکت بیت کوین را معکوس کرد و باعث شد قیمت آن در یک نقطه به زیر 60000 دلار هم سقوط کند.

سایر ارزهای دیجیتال اصلی بازار نیز به پیروی از بیت کوین بین 4 تا 6 درصد کاهش را تجربه کردند. این پاسخ منفی در میان آلتکوین‌های کوچکتر شدت بیشتری داشت. برای مثال دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) بیش از 20 درصد از ارزش خود را در این بازه از دست دادند.

لیکوئید شدن پوزیشن های بیت کوین
منبع: Coinglass

تبعات پامپ و دامپ ناگهانی بیت کوین

آنچه بیش از همه موجب سرخوردگی در بازار شد، لیکوئید شدن بیش از 1.13 میلیارد دلار پوزیشن معاملاتی در بازار مشتقات در کل بازار کریپتو بود. داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که 879.68 میلیون دلار از این پوزیشن‌ها، لانگ (خرید) بوده است. علاوه بر این، 254.80 میلیون دلار پوزیشن شورت نیز در بازار لیکوئید شد. به این ترتیب، در نتیجه این پامپ و دامپ ناگهانی، در مجموع 308,465 تریدر را تحت تاثیر قرار داد.

لیکوئید شدن این حجم از پوزیشن‌های معاملاتی ظرف چند ساعت ماهیت پرخطر معاملات در بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند. به خاطر همین امر اکیداً به سرمایه‌گذاران و معامله گران توصیه می‌شود در شرایط هیجانی بازار، به خصوص در مورد موقعیت‌های اهرمی با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array