به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) سرانجام در دادگاه پاسخ خود به درخواست کوین بیس مبنی بر وضع مقررات شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال را به‌طور رسمی اعلام نمود و گفت که وضع هر گونه قوانین در این حوزه ممکن است سال‌ها به‌طول‌انجامد، ولی اقدامات اجرایی در این مدت ادامه خواهد داشت.

بر اساس اسناد دادگاه ارائه شده در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ضمن اشاره به این مطلب که کوین بیس به صورت غیرمنطقی خواستار ایجاد مجموعه‌ای پیچیده از اصلاحات و قوانین در مدت زمانی کوتاه است، استدلال نمود که هیچ تعهدی نسبت به برآورده کردن الزامات این شرکت آنگونه که در دادخواست آن ذکر شده است، متوجه این رگولاتور نخواهد بود.

این رگولاتور اوراق بهادار از دادگاه خواسته است که دادخواست کوین بیس برای صدور حکم دادگاه عالی را رد کند، با این استدلال که این حکم یک “راه جبران خسارت فوق العاده” است و کوین بیس حق درخواست آن را نداشته و نمی‌تواند داشته باشد.

پل گروال (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس در یک رشته توییت گفت که این رگولاتور اوراق بهادار در این پرونده برای اولین بار دیدگاه خود را در مورد اینکه آیا باید قوانینی برای صنعت کریپتو وضع کند یا خیر، توضیح می‌دهد. او افزود هنوز مسائل زیادی روی میز باقی مانده است که نیاز به توضیح دارد.

SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اذعان داشته است که به استفاده از اقدامات اجرایی به عنوان جایگزینی برای تدوین قوانین در آینده نزدیک ادامه خواهد داد و این اقدامات اجرایی ممکن است در نهایت نویدبخش وضع قوانینی باشند که هنوز برنامه‌ریزی نشده‌اند.

گفتنی است که تنها چند ساعت قبل از تشکیل پرونده، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، در سخنرانی خود در کنفرانس بازارهای مالی استدلال نمود که قوانین صنعت کریپتو قبلاً منتشر شده و کافی هستند. این درحالی است که کمیسیون در پرونده اخیر خود از هرگونه اظهار نظر و دیدگاه عمومی مدیرعامل آن فاصله گرفته است، اگرچه به نظر می‌رسد این اتفاق در رابطه با دیدگاه گنسلر مبنی بر اوراق بهادار بودن بیشتر ارزهای دیجیتال رخ نمی‌دهد.

گروال خاطرنشان کرده است که: «کمیته اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اذعان می‌دارد که بیانیه‌های عمومی گنسلر، دستورالعمل یا بیانیه‌های خط‌مشی رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار نبود و عموم مردم نباید به آن‌ها تکیه کنند.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: «نه قوانین اوراق بهادار و نه قانون آیین دادرسی اداری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را ملزم به صدور مقررات جدید و گسترده در مورد «دارایی‌های دیجیتال» مورد درخواست کوین‌بیس نخواهند کرد.»

بخشی از استدلال کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای درخواست رد دادخواست بر اساس این ادعا استوار بوده است که کوین بیس نمی‌تواند به شکلی قانع‌کننده ادعا کند که این کمیسیون با بی‌توجهی نسبت به دادخواست این شرکت از زمان ثبت اولیه، موجب وارد شدن آسیب به آن شده است.

همچنین نمی‌تواند ثابت کند که اقدامات اجرایی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بخش کریپتو نشان‌دهنده «تصمیم کمیسیون برای عدم مشارکت در وضع قوانین» است.

این آژانس تائید کرده است که: «کمیسیون به بررسی درخواست کوین بیس طبق روال عادی ادامه می‌دهد.

گروال گفت: «به طور کلی این پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به نگرانی‌های همیشگی کوین بیس دامن می‌زند؛ مبنی بر این که صنعت ما در مورد نظراتی که ممکن است کمیسیون بورس و اوراق بهادار در هر زمان، در داخل یا خارج از صلاحیت خود ابراز کند هیچ شفافیتی ندارد. این درحالی است که احتمالاً این کمیسیون همچنان به تغییر نظرات خود ادامه خواهد داد.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array