به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس می‌توانید بدون نیاز به ترک کردن محیط چت‌بات ChatGPT تصاویر ساخته‌شده با ابزار DALL-E 3 را ویرایش کنید!

ابزار ساخت تصاویر DALL-E و چت‌بات ChatGPT هردو ابزارهای هوش مصنوعی محبوب استارتاپ OpenAI سم آلتمن هستند. تا پیش از این ادیت و ویرایش تصاویر در محیط خودِ ابزار DALL-E کار نسبتاً دشواری بود؛ اما با تغییرات ایجاد شده در مدل زبانی ChatGPT و ارتقا یافتن دسترسی‌ها و عملکرد آن، از این پس کاربران می‌توانند با ارسال دستورات متنی به این چت‌بات تصاویر خود را اصلاح کنند.

کمپانی OpenAI چند ماه پیش اعلام کرد بود تصاویر ساخته‌شده با ابزار هوش مصنوعی DALL-E 3 واترمارک‌دار خواهند شد. این واترمارک اختصاصی اجباری راهکاری برای مبارزه با محتواهای ساخته‌شده با تکنولوژی Deepfake (دیپ‌فیک/جعل عمیق) می‌باشد.

ChatGPT
نمونه‌ای از ویرایش تصاویر در محیط چت‌بات ChatGPT

ادغام خدمات DALL-E و ChatGPT برای یک تجربه کاربری بهتر

با آپدیت‌های اعمال شده در ابزار DALL-E، کاربران تجربه کاربری بهتری در ویرایش و ایجاد تصاویر ساخته‌شده بر مبنای هوش مصنوعی خود خواهند داشت. اولینِ این آپدیت‌ها، جایگذاری ابزار ویرایش تصاویر در نسخه موبایلی (هم اندروید و هم iOS) و وب ChatGPT می‌باشد که امکان ادیت تصاویر ساخته‌شده با DALL-E را به‌صورت مستقیم برای کاربران فراهم می‌کند.
دومین آپدیت DALL-E نیز “مجموعه پیشنهادات ایجاد تصاویر با تم‌های مشخص و مرتبط” به کاربران است که در راستای الهام‌بخشی در خلاقیت و ساخت نتیجه نهایی مدنظر به‌کار خواهد آمد.

ابزار ساخت تصاویر برمبنای هوش مصنوعی DALL-E در حال حاضر در سومین نسل خود به‌سر می‌برد و آپدیت‌های اخیر DALL-E 3 در مسیر بهبود و ارتقای تجربه کاربری آسان‌تری برای افراد توسعه داده شده‌اند. ادغام اخیر این ابزار با چت‌بات ChatGPT، بار سنگینی را از روی دوش کاربر برمی‌دارد و دیگر نیازی به نوشتن دستورات توصیفی دقیق و پر از جزئیات برای ویرایش عکس‌ها نخواهد بود. این نسخه در اواخر تابستان سال گذشته به‌صورت عمومی منتشر شده بود.

برای ایجاد و اصلاح تصاویر مدنظر خود با ابزار خلاقانه DALL-E، کافی‌ست به‌سادگی با ChatGPT ارتباط برقرار کرده و بقیه وظایف را به این دستیار هوشمند بسپارید. بدین‌صورت ویرایش تصاویر از طریق رابط کاربری آشناتر ChatGPT صورت خواهد گرفت و کاربران دردسر کمتری را برای دریافت نتیجه تصویری نهایی متحمل خواهند شد.

این ویرایش تصویری به کمک ابزار جدید “انتخاب سوژه” صورت می‌گیرد. کاربران می‌توانند به کمک این ابزار جدید در ChatGPT قسمت خاصی در عکس را انتخاب کرده و تغییرات موردنظر خود را با یک دستور متنی ساده توضیح دهند. افزودن، حذف و یا ویرایش المان‌های ایجادشده توسط DALL-E از این پس با چند کلیک ساده ویرایش خواهند شد.

کمپانی OpenAI دموی ویدیویی نحوه عملکرد این قابلیت جدید را با کاربران به‌اشتراک گذاشته است. همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید؛ برای ادیت تصاویر ساخته‌شده توسط DALL-E به کمک چت‌بات ChatGPT، کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

1- روی تصویر ساخته‌شده کلیک کنید تا بزرگ شود.
2- با ابزار قلم‌مو نواحی موردنظر خود برای ویرایش را انتخاب کنید.
3- دستور متنی مدنظر برای ویرایش را به ChatGPT توضیح داده و سپس آن را ارسال کنید.
4- این دو ابزار هوش مصنوعی به‌همکاری یکدیگر نتیجه نهایی بهبود یافته را برای شما ایجاد خواهند کرد.

شایان ذکر است که این قابلیت کاربردی در حال حاضر محدودیت‌های خاص خودش را دارد و تنها در دسترس کاربران سرویس اشتراکی و پولی OpenAI (مانند Teams، Enterprise و Plus) می‌باشد.

منبع: The VergeAxios

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array