به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین کش (BCH)، ارز دیجیتالی که در سال 2017 از بیت‌کوین جدا شد، دومین رویداد هاوینگ خود را با موفقیت به پایان رساند. در نتیجه این اتفاق، پاداش ماینرهای این شبکه از 6.25 BCH به 3.125 واحد BCH کاهش یافت. گفتنی است که اولین هاوینگ بیت کوین کش (BCH) روز 8 آوریل 2020 (20 فروردین 1399) انجام شد و پاداش بلوک را از 12.5 واحد به 6.25 BCH کاهش داد.

بیت‌کوین کش شاخه‌ای از شبکه اصلی بلاکچین اثبات کار بیت‌کوین (BTC) است که با هدف ارائه تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر طراحی شده است. در آستانه هاوینگ دوم، این رمزارز با افزایش قیمت 32 درصدی طی 30 روز، رشد عمده‌ای را تجربه کرد. با وجود اینکه قیمت پس از هاوینگ حدود 9.94 درصد کاهش یافت و به 572.21 دلار رسید، در زمان نگارش این مطلب، بیش از 41 درصد رشد ماهیانه را تجربه کرده و با قیمت 638.79 دلار در منطقه سبز ترید می‌شود. همزمان با این افزایش، ارزش بازار و حجم معاملات 24 ساعته BCH نیز به ترتیب 4.76% و 11.57 درصد بیشتر شده است.

طبق داده‌های کوین گلس (CoinGlass) این کاهش قیمت غیرمنتظره، منجر به لیکوئیدشدن در مجموع 3.9 میلیون دلار از سرمایه معامله‌گران شد که بخش عمده آن (3.3 میلیون دلار) به پوزیشن‌های خرید مربوط بود. در این میان 569،540 دلار از پوزیشن‌های شورت نیز منحل شد.

نمودار ماهانه بیت کوین کش (BCH)
نمودار ماهانه بیت کوین کش (BCH)؛ منبع: CoinMarketCap

چه عواملی در رشد بیت کوین کش (BCH) دخیل هستند

به غیر از رویداد هاوینگ این شبکه، بیت کوین کش برای به‌روزرسانی اواسط ماه می نیز آماده می‌شود که با هدف معرفی محدودیت اندازه بلوک تطبیقی طراحی شده است. این الگوریتم پیشنهادی، اندازه بلوک بیت کوین کش را به شکلی تغییر می‌دهد که بر اساس اندازه متوسط بلوک‌های اخیر تنظیم شود. هدف از این کار، به حداقل رساندن حساسیت شبکه نسبت به حملات اسپم و کاهش کارمزد تراکنش‌ها عنوان شده است.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی با انتقال شبکه از تنظیمات دستی اندازه بلوک به تغییرات خودکار و بلادرنگ، تاثیرات مثبتی در زمینه مشوق‌های استراتژیک این شبکه به همراه داشته باشد. طبق اطلاعات گیت‌هاب (Gitlab)، با این ارتقا، محدودیت اندازه بلوک پایه 32 مگابایت حفظ شده و در صورت نیاز حجم معاملات واقعی افزایش می‌یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array