به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برای چهارمین سه ماهه متوالی، تسلا به دارایی‌های دیجیتال خود اضافه نکرده و یا نفروخته است، با این حال سازنده خودروهای برقی همچنان به حفظ 184 میلیون دلار بیت کوین باقی مانده خود ادامه می‌دهد.
در درآمد سه ماهه دوم سال 2023 که در 19 ژوئیه (28 تیر) منتشر شد، ارزش خالص دارایی بیت کوین تسلا به 184 میلیون دلار رسید که در دو فصل گذشته همین مقدار بوده است.
تسلا از سه ماهه دوم سال گذشته که بیش از 30000 بیت کوین (که تقریباً 75٪ از کل دارایی هایش را تشکیل می داد)، به ارزش 936 میلیون دلار فروخت، هیچ بیت کوینی خرید و فروش نکرده است.

تسلا

تسلا برای اولین بار در مارس 2021 (اسفند 1399) به ارزش 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک، قول داد بیت کوین را به عنوان پرداخت برای وسایل نقلیه تسلا در روزهای بعد بپذیرد.
ماسک بعداً پرداخت بیت کوین برای وسایل نقلیه تسلا را متوقف کرد و نگرانی های زیست محیطی ناشی از مصرف بالای انرژی بیت کوین را دلیل عقب‌نشینی عنوان کرد.

تسلا


تسلا در سال جاری عملکرد بهتری از انتظارات تحلیلگران داشته است، به طوری که این شرکت درآمد تعدیل شده هر سهم را 0.91 دلار گزارش کرده است که پیش‌بینی تحلیلگران را 0.09 دلار پشت سر گذاشته است. درآمد نیز در روند صعودی عملکرد بهتری داشت، به طوری که درآمد تسلا 24.9 میلیارد دلار در سه ماهه دوم 0.81 درصد از انتظارات پیشی گرفت.

علیرغم پیش‌بینی‌ها، بازار ظاهرا نتوانسته است در راه مثبت پیش برود. بر اساس داده‌های گوگل فایننس، قیمت سهام تسلا در معاملات پس از ساعت کاری با 4.19 درصد کاهش به 279.07 دلار رسید.
بر اساس داده‌های کوین تلگراف، بیت کوین در هفته نزدیک به 5 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 29914 دلار در حال تغییر است.

تسلا


برخی از معامله‌گران انتظار دارند بیت کوین در روزهای آینده پس از ناکامی در حفظ قدرت بالای 30000 دلار، قیمت حدوداً 27500 دلار را بازبینی کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array