به گزارش ایران دکونومی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد برخی جابجایی‌های احتمالی در دهک‌بندی‌های یارانه‌ها گفت: تغییرات خیلی گسترده نخواهد بود.

 وی همچنین افزود: قانون‌‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پائینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست. 

دهک بندی چیست؟

در طرح پرداخت یارانه‌های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شوند. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ قرار گرفته می‌شوند.

دهک بندی خانوارها بر اساس ساختار خانواده، مجموع درآمد خانوار، شاغل بودن افراد خانوار، داشتن معلول، داشتن بیمار خاص، تعداد و کیفیت خودروی اعضای خانوار، مسکن و املاک خانوار، تراکنش‌های مالی و دارایی افراد در بورس صورت می‌گیرد.

از کجا بفهمیم که دهک چندم هستیم؟

برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانید به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید. با ورود به این سامانه می‌توان به اطلاعات دهک بندی خانوار و پیگیری واریز یارانه معیشتی دسترسی پیدا کرد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید. 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array