به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس داده‌های جدید کوین شیرز (CoinShares)، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال یا همان محصولات قابل معامله در بورس (ETP) در هفته اول سال 2024 ورود 151 میلیون دلار سرمایه را تجربه کرده‌اند. با درنظر گرفتن مجموع دارایی وارد شده از زمان شکایت گری اسکیل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این رقم اکنون به 2.3 میلیارد دلار می‌رسد.

جزئیات جریان‌های سرمایه در ETP دارایی‌های رمزارزی

این داده‌های جدید درخصوص جریان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، تصویری صعودی از اکوسیستم کریپتو در آستانه تایید احتمالی اولین ETF اسپات بیت‌کوین را ترسیم می‌کند. گفتنی است که 55٪ از کل جریان وارد شده در هفته اول سال 2024 به پلتفرم‌های مستقر در آمریکا مربوط می‌شود.

جریان سرمایه‌گذاری در ETPهای مختلف
جریان سرمایه‌گذاری در ETPهای مختلف رمزارزی. منبع: CoinShares

بیت کوین با ۱۱۳ میلیون دلار بیشترین سهم از این سرمایه ورودی را به خود اختصاص داده است. پس از آن نیز اتریوم (ETH) با 29.6 میلیون دلار قرار دارد. آلتکوین‌هایی که در این میان توانسته‌اند بیشتری سرمایه را به سمت خود جذب کنند نیز به ترتیب شامل کاردانو (ADA) با 3.7 میلیون دلار، آوالانچ (AVAX) با 2 میلیون دلار و لایت کوین (LTC) با 1.4 میلیون دلار هستند.

جریان ورود سرمایه در دارایی‌های رمزارزی
جریان ورود سرمایه در دارایی‌های رمزارزی مختلف. منبع: CoinShares

یکی دیگر از نشانه‌های صعودی برای بیت کوین، به شکل جریان خروج سرمایه از پوزیشن‌های فروش پدیدار شد که طی هفته گذشته در مجموع به بیش از 1 میلیون دلار رسید. هرچند پس از انتشار اخبار دروغین تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و سقوط قیمتی که پس از تکذیب این خبر اتفاق افتاد، بیش از 140 میلیون دلار پوزیشن که بخش عمده آن پوزیشن‌های لانگ بودند، لیکوئید شد.

پیش از این، بسیاری از کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند که تایید ETF BTC می‌تواند یک رویداد «شایعه را بخر، اخبار را بفروش» باشد. ولی آخرین داده‌های مربوط به این جریان‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال با این ادعا در تضاد است.

محصولات قابل معامله در بورس (ETP) نوعی ابزار مالی هستند که در یک بورس اوراق بهادار خرید و فروش می‌شوند و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون در اختیار داشتن خود دارایی، از تغییرات قیمت یک دارایی رمزارزی استفاده کنند.

همانطور که می‌دانید، سال جدید میلادی با احساسات صعودی در جامعه کریپتو آغاز شد و مجموعه‌ای از رویدادهای مهمی که قرار است طی یک سال آینده رخ دهند به این جریان دامن خواهند زد. علاوه بر تایید قریب‌الوقوع اولین ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده، هاوینگ بعدی بیت کوین برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است و بی‌تردید تحولات زیادی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array