به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال سفر غیرمنتظره ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا به چین، این شرکت برای استفاده از توابع نقشه‌برداری و ناوبری خود با غول فناوری چینی بایدو (Baidu) قرارداد همکاری امضا نمود.

ماسک روز یکشنبه به دیدار نخست وزیر چین، لی کیانگ رفت. هرچند رسانه‌های چینی جزئیات این نشست را فاش نکرده‌اند، ولی مقامات چین در همان روز اعلام کردند که تسلا تنها برند خارجی است که استانداردهای امنیت داده‌های خودروی این کشور اعم از عدم جمع‌آوری داده‌های کابین به‌طور پیش‌فرض، پردازش داده‌های کابین در داخل خودرو و ارائه اعلان‌هایی برای مدیریت اطلاعات شخصی را رعایت کرده است.

سیستم خودران تسلا

تسلا به مصاف BYD می‌رود

به این ترتیب، گفته می‌شود که تسلا دو مانع اصلی برای پیاده‌سازی سیستم کمک راننده هوشمند خود موسوم به  «خودرانی کامل» (FSD) در چین را از پیش رو برداشته است. این امر برای تسلا در بازار رقابتی چین امتیاز بزرگی محسوب می‌شود چراکه این شرکت در چین با چالش بزرگی مثل حضور پررنگ رقبای داخلی مثل BYD مواجه است.

بر اساس گزارش انجمن خودروهای شهری چین، در سه ماهه اول، سهم بازار تسلا در چین 7.5 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در حالی که FSD در حال حاضر در برخی از کشورها از جمله ایالات متحده در دسترس است ولی این شرکت خودروسازی برای انجام این کار در چین باید الزامات قانونی خاصی را رعایت کند. برای مثال شرکت‌های خارجی برای استفاده از این سرویس باید با یکی از شرکت‌های چینی شریک شوند. بایدو یکی از 19 شرکت چینی است که در حال حاضر چنین مجوزی را در اختیار دارد.

گفتنی است که سیستم FSD تسلا به شدت به وجود نقشه‌های با وضوح بالا متکی است و با توجه به ساخت و ساز مکرر جاده‌ها در چین، داشتن به‌روزترین منبع داده‌ برای این هدف، از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان بخشی از این قرارداد همکاری جدید، بایدو متعهد شده است که سیستم ناوبری برخط رانندگی را در اختیار تسلا قرار دهد.

لازم به ذکر است که با واکنش مثبت سرمایه‌گذاران به اخبار پیرامون سفر ایلان ماسک به چین، ارزش سهام این شرکت 15 درصد افزایش یافت.

منبع: asia.nikkei

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array