به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تون کوین (TON) در ادامه عملکرد کم‌نظیری که طی یکی دو ماه اخیر از خود نشان داد، موفق شد امروز با رشد 20 درصدی در تایم فریم روزانه، رکورد تاریخی 6.50 دلار را به ثبت برساند و همچنان در صدر رمزارزهای دارای بهترین عملکرد قرار بگیرد.

در نتیجه حرکت اخیر، تون کوین با پشت سرگذاشتن کاردانو (ADA) و با ارزش بازار 22.4 میلیارد دلاری خود در جایگاه دهم بازار ارزهای رمزپایه قرار گرفت. از آن سو، کاردانو که هنوز بیش از 80 درصد نسبت به رکورد تاریخی سال 2021  خود کاهش یافته است، علیرغم افزایش 4 درصدی در 24 ساعت گذشته و رسیدن به بالای 0.61 دلار، از لیست ده ارز برتر بازار حذف شد و به رتبه یازدهم رسید.

 تون کوین در بین 10 ارز برتر
10 ارز دیجیتال برتر بازار؛ منبع: CoinGecko

چرا تون کوین (TON) بی‌وقفه درحال رشد است؟

طبق اعلام وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، توکن بومی پیام‌رسان تلگرام از ابتدای ماه مارس تاکنون بیش از 150 درصد افزایش یافته است. این جهش تاحدودی به لطف اقدامات اخیر تلگرام مثل کنار گذاشتن یورو به نفع توکن بومی خود برای پرداخت‌های درون پلتفرم در اوایل ماه جاری بوده است.

به علاوه، رونمایی از گزینه پرداخت‌های تون کوین (TON) برای تبلیغ‌کنندگان و تولیدکنندگان محتوا در برنامه پیام‌رسان تلگرام باعث افزایش فعالیت در بستر شبکه اُپن نتورک (The Open Network)  شد.

بر اساس گزارش TonStat، تعداد حساب‌های موجود در این شبکه طی یک ماه گذشته تقریباً دو برابر شده و به مرز 12 میلیون رسیده است. علاوه بر این، تعداد کیف‌پول‌های فعال درون زنجیره در این بازه زمانی با ۷۷ درصد افزایش به ۳ میلیون رسیده است.

با این حال، حرکت به سمت هوش مصنوعی، به انفجار قیمت این توکن کمک شایانی کرد. همانطور که امروز در خبرها گفتیم، اُپن نتورک و شرکت بیومتریک HumanCode AI قراردادی را برای اجرای یک برنامه تشویقی 5 میلیون دلاری از توکن‌های TON امضا کردند تا افراد بتوانند در سیستم “احراز هویت” با اسکن کف دست این شرکت ثبت نام کنند.

این برنامه به اعضا و کاربران جامعه TON اجازه می‌دهد تا در ازای اتصال کیف پول و اسکن کف دست خود، توکن‌های TON را به عنوان پاداش دریافت کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array