به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با واکنش معامله‌گران به گزارش شاخص مخارج مصرف شخصی (PCE) آمریکا که میزان تورم را اندازه‌گیری می‌کند، طلا نزدیک به سطح حمایتی 2015 دلار قرار گرفت و پس از حمایت وارد کانال 2018 دلار شد.

حرکت و روند طلا براساس نرخ بهره و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی سراسر جهان است. به نظر می‌رسد که بانک‌های مرکزی به کاهش سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه و احتمالاً کاهش‌ نرخ بهره فکر می‌کنند و این دیدگاه در طولانی مدت برای طلا مفید است.

هر انس طلا در حال حاضر در محدوده 2018 دلار و 49 سنت، مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 7 بهمن

طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه (6 بهمن) به میزان اندکی افزایش یافت، زیرا ما همچنان در محدوده متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار داریم. متحرک نمایی 50 روزه، شاخصی است که بسیاری از مردم به آن توجه زیادی خواهند کرد و بنابراین باید اذعان کرد که حداقل در حال حاضر، یک سد حمایتی محکم است.

اگر بتوانیم به سطح 2040 دلار برسیم راه برای رسیدن به سطح 2060 دلار باز می‌شود. پس از آن، می‌توانیم به سطح 2075 دلار برویم، که البته به لحاظ روانی یک عدد بزرگ است.

اگر طلا به زیر سطح 2015 دلار برسد، شتاب نزولی بیشتری کسب خواهد کرد. در صورت شروع روند نزولی، سطح 2000 دلاری را داریم که حمایت گسترده‌ای ارائه می‌دهد، اما در صورت شکست احتمال دارد قیمت تا سطح 1980 دلار کاهش یابد و ممکن است به محدوده میانگین متحرک نمایی 200 روزه برگردیم.

اگر معامله‌گر بازار طلا هستید، در نظر داشته باشید که این بازار در طولانی مدت کماکان صعودی است.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 7 بهمن

با صعود نسبت طلا به نقره به بالای سطح 88.50، نقره جایگاه خود را از دست داد. از نقطه نظر تکنیکال، نقره نتوانست به بالای 23.00 دلار برسد و به سمت نزدیکترین حمایت در 22.25 تا 22.50 دلار حرکت کرد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 7 بهمن

پلاتین با امید به این موضوع که اقدامات محرک چین تقاضا برای این فلز را بالا می‌برد، افزایش یافت. نزدیکترین سطح مقاومت برای پلاتین در محدوده 925 تا 935 دلار قرار دارد. حرکت به بالای 935 دلار فرصتی را برای پلاتین فراهم می‌کند تا شتاب صعودی بیشتری به دست آورد.

نکات کلیدی

با واکنش معامله گران به داده‌های اقتصادی آمریکا، طلا جایگاه خود را از دست داد.

نقره نتوانست بالاتر از سطح 23.00 دلار ثابت بماند و عقب‌نشینی کرد.

در حالی که معامله گران بر اقدامات محرک چین تمرکز کرده‌اند، پلاتین افزایش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array