به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که فعالان بازار انتظار داشتند، فدرال رزرو ایالات متحده در تازه‌ترین نشست خود نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و آن را به بالاترین سطح در 22 سال گذشته یعنی 5.25-5.5 درصد رساند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی که پس از اعلام این سیاست برگزار شد اعلام کرد که فدرال رزرو با توجه به داده‌های اقتصادی دریافتی ایالات متحده، اختیار افزایش بیشتر نرخ بهره را برای خود محفوظ می‌دارد. از طرفی، ظاهراً اکثر تحلیلگران بر این باورند که این احتمالاً آخرین افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این چرخه فشرده بود.

راجیو شارما (Rajeev Sharma)، مدیر عامل Key Private Bank به مطبوعات مالی گفت: «به نظر ما، چرخه افزایش نرخ بهره کامل شده است و فدرال رزرو برای بقیه سال این روند را متوقف خواهد کرد».

فرانسیس دونالد (Frances Donald)، اقتصاددان ارشد جهانی در شرکت مدیریت سرمایه Manulife گفت که ” معتقدیم که فدرال رزرو برای مدتی طولانی سیاست hawkish را در پیش گرفته است. حرکت بعدی آنها احتمالاً کاهش این روند خواهد بود، اما عملی شدن آن احتمالاً تا سال 2024 طول می‌کشد.»

نرخ تورم در ایالات متحده بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده و بازار کار همچنان داغ است و این امر عدم تمایل آنها برای اتخاذ سیاست‌های تسهیل‌کننده شرایط مالی زودهنگام را توضیح می‌دهد.

علیرغم اینکه فدرال رزرو تمایل خود را نسبت به افزایش بیشتر حفظ کرده و تحلیلگران انتظار کاهش نرخ بهره در سال جاری را ندارند، بازارهای پولی ایالات متحده به احتمال قوی به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر توسط فدرال رزرو تغییر موضع خواهند داد.

طبق داده‌های ابزار نظارت CME فدرال رزرو، احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره به 5.0 تا 5.25 درصد در ماه سپتامبر دیروز از صفر به 78 درصد افزایش یافته است. در نتیجه، بازده خزانه‌داری ایالات متحده و همچنین شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش یافت.

نمودار احتمالات افزایش نرخ بهره در بازار
نمودار احتمالات افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

معیارهای اصلی در بازار سهام ایالات متحده مانند اس‌اندپی.500 ( S&P 500) نزدک 100 و میانگین صنعتی داوجونز به طور کلی ثابت باقی ماندند.

واکنش بازار کریپتو به این تصمیم

قیمت رمزارزها پس از انتشار گزارش نشست فدرال رزرو نوسان نسبتاً زیادی پیدا کرد، اما در حال حاضر در مقایسه با سطوح قبل از انتشار خبر، اندکی افزایش را تجربه می‌کند. بیت کوین (BTC) روز گذشته در محدوده 29500 دلار در نوسان بود و در حال حاضر با رشد روزانه اندک 0.59 درصدی با قیمت 29433 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین در حال حاضر در حال آزمایش مجدد مقاومتی است که به شکل کف ثبت شده قیمت در اواخر ژوئن و اوایل تا اواسط جولای در محدوده 29500 دلار شکل گرفته است. شکست این منطقه مقاومتی به طور بالقوه راه را برای فشار بیشتر و حرکت به سمت میانگین متحرک ساده 21 روزه درست بالای مارک 30 هزار دلار باز می‌کند. از طرفی، میانگین متحرک ساده 50 نیز اخیراً به عنوان مقاومتی قوی عمل کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

جهت‌گیری تکنیکال میان مدت بیت کوین همچنان بسیار مثبت به نظر می‌رسد، به طوری که قیمت این ارز دیجیتال برتر همچنان روند صعودی قوی سال 2023 را حفظ کرده و بسیار بالاتر از 200DMA خود ایستاده است.

 اتر (ETH) بالاتر از مارک 1800 دلار در حرکت است و نسبت به روز گذشته 0.96 درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کند. سولانا که در میان رمزارزهای بزرگ بازار بهترین واکنش را به این خبر نشان داده بود، ابتدا تا 10 درصد رشد داشت و اکنون با قیمت 25.15 دلار دست به دست می‌شود که در تایم فرم روزانه بیش از 6.70 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سایر رمزارزهای بزرگ بازار نیز با در پیش گرفتن روندی جزئی واکنش مشابهی به رویدادهای روز گذشته نشان دادند و وضعیت بازار امروز تاحدودی آرام گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array