به گزارش ایران دکونومی،  سقف فردی تسهیلات روستایی به ازای هر واحد مسکونی به مبلغ 200 میلیون تومان رسید که نرخ سود این تسهیلات 18 درصد (5 درصد سهم متقاضی و 13 درصد سهم صندوق ملی مسکن) است.

مبلغ آن ۲۰۰ میلیون تومان است که با کارمزد ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. همچنین این وام تنها شامل روستاییان می‌شود و می‌توانند از آن برای ساخت مسکن استفاده کنند.

 بسیاری از متقاضیان این وام و وام‌های مشابه می‌گویند مراجعه آنها به بانک برای دریافت تسهیلات بدون فایده است و بانک ها وام‌های وعده داده شده را به سختی پرداخت می کنند.

وام مسکن روستایی، از جمله وام هایی است که برای کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف در سال های گذشته، پرداخت شده و شرایط ثبت نام و میزان آن، در سال های مختلف، متغیر بوده است.

 شرایط کلی نحوه ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی:

افرادی که در روستا ها و یا شهر هایی که دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر هستند و در حال سکونت در آن ها می باشند، مشمول دریافت وام مسکن روستایی می شوند.

تسهیلات مسکن روستایی، به افرادی که یک زمین در اختیار دارند و یا می خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، نیز تعلق خواهد گرفت.

افرادی که قبلا از هر یک از وام های بنیاد مسکن استفاده کرده اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی 1402 نمی باشند.

افرادی که در شهر های زیر 25 هزار نفر، در حال سکونت هستند و پروانه ساخت نیز دریافت کرده اند، می توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array