به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شرکت مخابراتی AT&T اعلام کرده اطلاعات شخصی بیش از 73 میلیون نفر از مشتریانش به دست هکرها افتاده است. بزرگترین اپراتور آمریکا می‌گوید داده‌های حداقل 7.6 میلیون نفر از مشتریان فعلی و حدود 65.4 میلیون نفر از مشتریان سابقش در این حمله هکری به‌سرقت رفته است.

براساس بیانیه این کمپانی، اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از مشتریان فعلی و سابق AT&T شامل شماره تأمین اجتماعی، رمز عبور و اطلاعات حساب کاربری توسط هکرها فاش شده است.
این شرکت مخابراتی با انتشار بیانیه‌ای در روز گذشته اعلام کرد که دیتاست‌های به‌سرقت رفته 73 میلیون نفر از مشتریان خود را در سطح دارک‌وب (Dark Web) یافته است.

AT&T

فاش شدن اطلاعات شخصی مشتریان AT&T

به گفته شرکت مخابراتی AT&T هنوز مشخص نیست که مبدا این حمله هکری درون‌سازمانی بوده و یا از توسط یکی از نمایندگان فروش آن صورت گرفته است. در این بیانیه رسمی اعلام شده که داده‌های سرقت شده توسط هکرها “مربوط به سال 2019 یا پیش از آن هستند” و “شامل هیچ‌گونه اطلاعات مالی شخصی یا تاریخچه تماس نمی‌باشند”.

بزرگترین اپراتور آمریکا اعلام کرده تمام 7.6 میلیون نفر از مشتریان فعلی که بخشی از اطلاعات شخصی آنها در این حمله هکری به‌سرقت رفته است توسط یک ایمیل رسمی از این واقعه مطلع شده‌اند. همچنین روند تحقیقاتی مربوط به این هک گسترده در جریان است و تمام پسوردها و رمزهای عبور مجدداً ریست و بازیابی شده‌اند.
داده‌های فاش شده بیش از 73 میلیون نفر از مشتریان AT&T شامل “نام کامل مشتری، آدرس ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن، شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد، شماره حساب AT&T و رمز عبور” بوده است.

همچنین به گفته این شرکت مخابراتی، در حال حاضر تیم امنیت سایبری AT&T با کارشناسان امنیتی در تماس هستند تا هرچه‌سریعتر این واقعه را مدیریت و تجزیه‌وتحلیل کنند.

براساس گزارشات منتشر شده در هفته گذشته، آسیب‌پذیری رمزهای عبور رمزگذاری‌شده شرکت AT&T به این اپراتور آمریکایی اعلام شده بود. رمزهای عبور این اپراتور معمولاً پین‌های عددی چهار رقمی هستند که برای امنیت تماس‌های تلفنی مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با بررسی آنالیزهای یک کارشناس امنیتی متخصص، رمزگشایی چنین رمزهای عبوری بسیار ساده است!

گزارشات نشان‌دهنده این هستند که این داده‌های به‌سرقت رفته مشتریان حدود دو هفته پیش در یک انجمن مخصوص هک منتشر شده‌اند. این کارشناس امنیتی می‌گوید این نقص داده شباهت بسیاری به موردی مشابه در سال 2021 دارد که البته شرکت AT&T هرگز آن را تأیید نکرده و زیر بار حمله هکری نرفت.

منبع: AlJazeera

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array