به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل در رویداد Google Next 2023 که به‌تازگی برگزار شد از جدیدترین دستاوردها و پروژه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد.

یکی از این ابزارها، هوش مصنوعی Duet AI با هدف نگارش متون، ایجاد پیش‌نویس و تسهیل وظایف روزمره برای کاربران است. دستیار هوشمند Duet AI قرار است به‌صورت گسترده در محیط Workspace در دسترس کاربران قرار گیرد و انجام وظایف مختلفی مانند برگزاری جلسات، مدیریت مکالمات و ایجاد اسناد را به‌عهده بگیرد.

Duet AI

کاربرد دستیار هوش مصنوعی Duet AI

براساس گفته‌های کمپانی گوگل، دستیار هوش مصنوعی Duet AI در زمینه بهبود و ارتقای قابلیت‌های ایجاد پاسخ هوشمند در بخش ایمیل تمرکز بسیاری دارد. به کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند به‌سادگی یک کلیک، پاسخی شخصی‌سازی‌شده، طولانی و متناسب با موقعیت را ایجاد کرده و برای مخاطب مدنظر ارسال کنند.

در کنفرانس Google Next درباره نحوه عملکرد و کارایی دستیار Duet AI در محیط Workspace برای کاربران، توضیحات بیشتری نیز ارائه شد. هم در نسخه وب و هم در نسخه موبایلی، کاربران جیمیلی که قصد امتحان کردن دستیار Duet AI را دارند، می‌توانند با انتخاب دکمه “Help me write”، گزینه‌های مختلف ایجاد ایمیل را مشاهده و براساس نیاز خود از آن استفاده کنند.

برای مثال، دستیار هوش مصنوعی Duet AI می‌تواند از کلمات و واژگان اختصاصی خود کاربران در نگارش ایمیل‌ها استفاده کند. این دستیار هوشمند با مطالعه و بررسی ایمیل‌های ارسال شده قبلی، لحنِ کاربران را تشخیص داده و در نگارش ایمیل‌های جدید از آنها استفاده خواهد کرد.

Duet AI

همچنین لحنِ نگارش این دستیار هوشمند با انتخاب گزینه‌های ایجاد شده در بخش تنظیمات می‌تواند به حالت “رسمی”، “روزمره”، “توضیحی و تفصیلی”، “خلاصه‌شده” و غیره تغییر یابد.

کاربران می‌توانند با بررسی پاسخ نگارش شده توسط دستیار هوش مصنوعی Duet AI، نسخه نهایی ایمیل را ویرایش و خلاصه نمایند.

قابلیت “Help me write” در بخش اسناد گوگل (Google Docs) نیز تعبیه شده و به کاربران اجازه انتخاب لحن نگارش متن، خلاصه‌سازی متون و اسناد، افزودن نکات، شرح بیشتر یا حذف بخشی از متن، دریافت یک پیش‌نویس جدید و غیره را خواهد داد.

همچنین براساس توضیحات کمپانی گوگل، کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه اختصاصی “شخصی‌سازی”، تنظیمات و دستورات مدنظر خود را برای دستیار هوش مصنوعی Duet AI ایجاد کنند.

گزینه I’m feeling Lucky، نگاهی به گذشته‌ها

کمپانی گوگل در اقدامی نوستالژیک، گزینه خاطره‌انگیز و شاید نه‌چندان کمک‌کننده “I’m feeling Lucky” را به دستیار هوش مصنوعی Duet AI خود افزوده است.

کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه، به‌صورت رندم از میان نسخه‌های مختلف و لحن‌های متفاوت، ایمیل پیش‌نویس شده خود را ایجاد کرده و از آن استفاده کنند. گزینه I’m feeling Lucky در بخش موتور جستجوی گوگل؛ کاربران را مستقیماً به اولین مورد در لیست جستجو ارجاع می‌دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array