به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رویداد Google I/O 2023 شب گذشته برگزار شد. کمپانی گوگل در این رویداد اعلام کرد که بیشتر محدودیت‌های اعمال شده برای لیست انتظار Bard را برداشته است، و حالا چت‌بات هوش مصنوعی زایای کمپانی گوگل به‌طور گسترده در دسترس کاربران است. این تغییرات ابتدا با نسخه انگلیسی این چت‌بات آغاز می‌شود و هدف آن ارتقای این هوش مصنوعی با حضور افراد بیشتری است.

سیسی سیائو، نایب‌رئیس و مدیرکل دو بخش Assistant و Bard در کمپانی گوگل، در بلاگ رسمی این کمپانی این اعلامیه رسمی را در قالب یک پست منتشر کرد. او گفت: “همانطور که قصد داریم به مرور و در آینده بر افزودن قابلیت‌های جانبی، معرفی ویژگی‌های جدید و ارتقاء Bard تمرکز کنیم، تصمیم گرفتیم که این هوش مصنوعی را بدون وجود محدودیتی در دسترس افراد بیشتری قرار دهیم تا ما را در این مسیر یاری کنند. نظرات و بازخوردهای کاربران برای ما بسیار حائز اهمیت هستند. از این لحظه، محدودیت لیست انتظار این هوش مصنوعی برداشته خواهد شد و Bard در دسترس بیش از 180 کشور و قلمرو قرار خواهد گرفت.”

همچنین جان کرازیک، مدیر ارشد تولید در گوگل و یکی از مسئولین اصلی پروژه Bard، در مصاحبه‌ای پیش از شروع کنفرانس اصلی Google I/O رسماً اعلام کرد که به‌زودی دو نسخه ژاپنی و کر‌ه‌ای این چت‌بات به بازار عرضه خواهد شد و دیگر زبان‌ها نیز به‌زودی به آن اضافه خواهند شد. او گفت: “قصد داریم به فاصله کمی پس از برگزاری این رویداد، 40 زبان برتر دنیا را به این چت‌بات اضافه کنیم.”
او ادامه داد که به دلایل امنیتی، عرضه هر زبان به‌صورت مستقل انجام داده خواهد شد. در این رویداد، مسئله‌ای که در تمام بخش‌ها مکرراً بر آن تاکید شده بود، رعایت تمام جوانب و احتیاط در پروسه انجام کارها و توسعه پروژه‌ها بود. حتی در این رویداد از هوش مصنوعی Bard به‌عنوان یک نمونه “آزمایشی” نام برده شد، نه “نسخه بتا”.

Bard

پشتیبانی Bard از محتواهای چندرسانه‌ای

و بالاخره گوگل رسماً اعلام کرد که به‌زودی محتواهای چندرسانه‌ای به هوش مصنوعی Bard افزوده خواهند شد. این به آن معناست که پاسخ‌های ارائه شده توسط این چت‌بات دیگر محدود به محتواهای نوشتاری نخواهند بود. سیائو در بلاگ گوگل نوشت: “به‌زودی، Bard ارتقاء خواهد یافت و هم در دریافت سؤالات و دستورات ورودی، و هم در ارائه پاسخ‌ها توانایی پردازش محتواهای بصری و تصویری را خواهد داشت. برای مثال، شما می‌توانید از این چت‌بات بخواهید تا مکان‌های دیدنی مقصد موردنظرتان را به شما معرفی کند. هوش مصنوعی Bard علاوه‌بر توضیحات مفید و تکمیلی، به شما محتوای بصری باکیفیتی نیز ارائه خواهد داد تا بتوانید درک درستی از حال‌وهوای آنجا داشته باشید و فقط به محتوای متنی اکتفا نکنید.”
به‌نظر می‌رسد که “محتوای بصری” فعلاً به معنای تصاویر باشد، اما در آینده شامل نقشه، چارت، نمودار و دیگر گزینه‌ها نیز بشود.

گوگل در ماه فوریه سال جاری از هوش مصنوعی اختصاصی خود، Bard رونمایی کرد. اولین عرضه رسمی این چت‌بات به بازار در ماه مارچ اتفاق افتاد و تنها از طریق ثبت‌نام در لیست انتظار اختصاصی در دسترس کاربران قرار می‌گرفت. درست مانند هوش مصنوعی ChatGPT محصول کمپانی OpenAI، چت‌بات Bard نیز قادر است پاسخ سؤالات کاربران را به نحوه‌ای طبیعی و انسان‌وار تولید کند.

گوگل به‌تازگی اعلام کرده بود که قصد دارد این هوش مصنوعی را در قالب ویجتی به دستگاه‌های تولیدی برند خودش، یعنی برند پیکسل، متصل کند. هنوز مشخص نیست که این ویجت قرار گرفته در صفحه اصلی این دستگاه‌ها دقیقاً چه کاربردی خواهد داشت. اما مشخصاً کاربرد آن فراتر از یک دکمه میانبر برای مکالمه‌ای ساده با هوش مصنوعی Bard خواهد بود

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array