به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه پرداخت ملی هند، رابط پرداخت یکپارچه (UPI)، خدمات خود را فراتر از مرزهای هند گسترش می‌دهد و با سیستم پرداخت سریع پی نو (PayNow) سنگاپور ادغام می‌شود. شکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند راوی منون (Ravi Menon)، مدیر عامل پولی سنگاپور، این تسهیلات را از طریق تراکنش‌های رمزارزی با استفاده از پیوند UPI-PayNow راه‌اندازی کردند.

ادغام UPI-PayNow به کاربران دو کشور این امکان را می‌دهد که به سرعت پول را به آن سوی مرزها ارسال کنند. ارسال یا دریافت پول از این کشور فقط با استفاده از شناسه UPI، شماره تلفن همراه یا آدرس پرداخت مجازی برای پولی که در حساب‌های بانکی یا کیف پول‌های الکترونیکی نگهداری می‌شود، امکان پذیر است. سیستم پرداخت فوری UPI به انتقال پول نقد بلافاصله از طریق یک رابط تلفن همراه بین دو حساب بانکی کمک می‌کند.

از زمانی که UPI به عنوان یک سیستم پرداخت در این کشور معرفی شد، زندگی هندی‌ها را متحول کرد، اما در واقع، سیستم پرداخت دیجیتال این کشور به طور پیوسته در سطح جهانی جذاب می‌شود و توسط سایر کشورها نیز پذیرفته می‌شود.

در ابتدا، بانک دولتی این کشور، بانک خارج از این کشور، بانک هند و بانک ICICI حواله‌های خروجی را تسهیل خواهند کرد. اکسیز بانک (Axis Bank) و دی‌بی‌اس بانک (DBS Bank) هند حواله‌های ورودی را تسهیل خواهند کرد. دی‌بی‌اس بانک و لیکوئید گروپ (Liquid Group) این سرویس را به کاربران در سنگاپور ارائه خواهند کرد.

هند

بانک ICICI همچنین بخشی از برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی هند (CBDC) است. این کشور CBDC آزمایشی خود را در دو مرحله راه‌اندازی کرد: در نوامبر 2022 (آبان 1401) برای بازار عمده و در دسامبر (آذر) برای کاربران خرد.

از زمان شروع آزمایشی، پروژه روپیه دیجیتال 770,000 تراکنش شامل هشت بانک ثبت شده است. 5 شهر در حال حاضر در این آزمایش شرکت می‌کنند و احتمالاً 9 شهر دیگر به زودی به آزمایش می‌پیوندند.

ساثویک ویشوانث (Sathvik Vishwanath)، مدیر عامل صرافی کریپتو این کشور یونوکوین (Unocoin)، به کوین تلگراف گفت:

“این یک ارزش افزوده عالی برای پرداخت این کشور است، زیرا نزدیک به 30 درصد از جمعیت سنگاپور مهاجران خارجی هستند و آنها ماهی یک چهارم پول خود را به هند ارسال می‌کنند. این ادغام اصطکاک را از بین می‌برد و زمان و هزینه پردازش را کاهش می‌دهد.”

زیرساخت پرداخت دیجیتال هند در چند سال گذشته با ظهور کووید 19 به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، دولت در مورد کریپتو بدبین است و مالیات 30 درصدی را بر سود ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند که باعث شد بازیگران اصلی از کشور خارج شوند. با این حال، دولت مایل است از فناوری بلاکچین برای برنامه CBDC خود استفاده کند، زیرا زیرساخت‌های موجود به گسترش برنامه CBDC خود کمک می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array