به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، نسل بعدی سیستم‌عامل Wear OS ممکن است همین امسال (2024) منتشر شود و قرار است دو کمپانی سامسونگ و گوگل برای توسعه آپدیت جدید آن بر مبنای سیستم‌عامل اندروید 14 با یکدیگر همکاری داشته باشند.

تا همین چند وقت پیش، آپدیت‌های ارائه‌شده برای این سیستم‌عامل گجت‌های پوشیدنی اندرویدی با فاصله‌های طولانی و به تعداد کم منتشر می‌شدند. این سیستم‌عامل که در ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی گوگل و سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ قرار است به‌زودی آپدیت‌های بهتر و کاربردی‌تری را دریافت کند. حتی ممکن است این آپدیت‌ها به‌صورت منظم و سالانه در اختیار کاربران قرار بگیرند.
سیستم‌عامل Wear OS 2.2 که بر مبنای اندروید 9 توسعه داده شده بود؛ در سال 2018 به بازار عرضه شده و در طی این چند سال اخیر دستخوش تغییرات چشمگیری نشده بود.

ساعت هوشمند اندرویدی

عصر جدیدی در دنیای ساعت‌های هوشمند اندرویدی

از طرفی، انتشار سیستم‌عامل Wear OS 3 (برمبنای اندروید 11) در سال 2021، آغازگر یک عصر جدید در دنیای ساعت‌های هوشمندی بود که براساس نرم‌افزارهای گوگل توسعه یافته بودند. اولین مورد این لیست، سری ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 کمپانی سامسونگ بود. در سال بعد (2022) گوگل از اولین ساعت هوشمند خود، Pixel Watch رونمایی کرد.
در این ساعت جذاب علاوه‌بر آپدیت سیستم‌عامل Wear OS 3.5، از قابلیت پشتیبانی Fitbit و تجربه کاربری بهتر با دستیار هوشمند Assistant نیز پرده برداری شد. در جدیدترین رونمایی در این حوزه، ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 6 در سال 2023 به سیستم‌عامل Wear OS 4 (برمبنای اندروید 13) مجهز شدند و بهبودهای بسیاری در عملکردهای این گجت پوشیدنی صورت گرفت.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده اخیر، کمپانی سامسونگ فعالانه در تلاش است تا نسخه جدیدی از سیستم‌عامل Wear OS (بر مبنای اندروید 14) را به کمک کمپانی گوگل توسعه دهد. سامسونگ قصد دارد این آپدیت را در جدیدترین سری ساعت‌های هوشمند خود یعنی Galaxy Watch 7 به‌کار بگیرد. این ساعت به تراشه قدرتمند Exynos 5535 مجهز است و چندین منبع خبری معتبر از این آپدیت جدید به‌عنوان “سیستم‌عامل Wear OS 5” یاد کرده‌اند.

با توجه به عملکرد چند سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود رونمایی تابستانه از ساعت هوشمند Galaxy Watch 7 سامسونگ اولین بستر و محیط به‌کارگیری آپدیت سیستم‌عامل Wear OS 5 باشد. سپس در پاییز 2024، ساعت هوشمند Pixel Watch 3 گوگل از این سیستم‌عامل استفاده خواهد کرد.

Wear OS 5

جزئیات بیشتر درباره سیستم‌عامل Wear OS 5

هنوز اطلاعات دقیقی درباره عملکرد و جزئیات مربوط به سیستم‌عامل Wear OS 5 منتشر نشده است. براساس الگوی سال گذشته (2023)، احتمالاً این کمبود اطلاعات تا زمانی‌که خود ساعت‌های هوشمند Pixel گوگل به این آپدیت مجهز نشده باشند؛ رفع نخواهد شد. درهرصورت، باید صبر کرد و دید که آیا تغییرات درنظر گرفته شده برای Wear OS 5 چشمگیر هستند یا مانند آپدیت 3.5 به 4.0 بسیار ناچیز و جزئی می‌باشند.

یکی از نکات قابل‌توجه درباره Wear OS این است که در طی سال‌های اخیر، در روند توسعه نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل معمولاً نسخه‌های مختلف اندروید نادیده گرفته شده‌اند (از اندروید 9 به 11 و سپس 13). اما با توجه به اینکه آپدیت Wear OS 5 قرار است بر بستر اندروید 14 توسعه داده شود؛ به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از این پس آپدیتی سالانه در اختیار کاربران گجت‌های پوشیدنی اندرویدی خود قرار دهد.

منبع: 9to5Google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array