به گزارش ایران دکونومی، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ایلنا گفت: عموم شهروندان باید توجه داشته باشند که انجام مبادله و معامله با استفاده از رمزارز در ایران جایگاه قانونی ندارد، بلکه نوعی توافق است که بین طرف‌های معامله شکل می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به خلأ قانونی موجود در کشور در حوزه انجام معامله با استفاده از ارزهای دیجیتال، اگر در معاملات مربوط به این ارزها یکی از طرف‌های معامله مرتکب کلاهبرداری شود، چون در قوانین جاری کشور هیچ قاعده‌ای برای انجام مبادلات بر پایه رمزارز و مجازات‌های مربوط به آن تعریف نشده است، نمی‌توان الزاما شخصی را که کلاهبرداری کرده است، مجازات کرد، البته با وجود این مساله، بازهم پیگیری‌های انتظامی و قضایی در این زمینه انجام می‌شود.

سردار وحید مجید

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: اگر شهروندان بر پایه ارزهای دیجیتال معامله انجام دهند یا اقدام به خرید و فروش رمزارزهای خود کنند، خودشان باید تمام عواقب احتمالی را بپذیرند. به همین دلیل، به عموم شهروندان توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه فریب تبلیغات اغواکننده حوزه ارزهای دیجیتال را نخورند و اگر هم احساس می‌کنند شخص یا گروهی از انجام تبلیغ در این حوزه قصد کلاهبرداری ندارد، بازهم با علم و اطلاع کافی وارد این حوزه شوند و پول یا سرمایه خود را در اختیار آن فرد یا افراد بگذارند.

وی در پایان گفت: در مجموع هر کسی که در حوزه رمزارزها مورد کلاهبرداری قرار گیرد و به پلیس فتا مراجعه کند، همکاران ما حتما تمام تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری فرد یا افراد متخلف انجام خواهند داد و تا کنون هزاران پرونده را نیز در این زمینه به نتیجه رسانده‌ایم‌.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array