به گزارش ایران دکونومی، سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتای پایتخت ایام تعطیل و غیرفعال بودن برخی از صرافی‌ها را شرایطی برای سوء‌استفاده مجرمین سایبری که در زمینه خرید و فروش ارز و تبدیل به ریال و بالعکس فعالیت می‌کنند، در فضای مجازی و به‌ویژه در تلگرام و اینستاگرام دانست.

به گفته او، بسیاری از مسافران نیز از این بستر استفاده می‌کنند که غالباً مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و در دام مجرمین سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتای پایتخت در زمینه احتمال مورددار بودن پول واریزی گفت: «توضیح نکته مهم این است که اگر این افراد حتی در لحظه با شما تسویه حساب کردند نیز به واسطه آن‌ها خرید و فروش انجام ندهید، زیرا ممکن است پولی که برای شما واریز می‌شود، برای یک شاکی باشد که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.»

معظمی گودرزی مجدداً فضای مجازی را بستر نامناسبی برای تبادل ارز دانست و گفت: «کلاهبرداران اینترنتی از این بستر سوء‌استفاده می‌کنند و ممکن است شما در مقام متهم یا یکی از مولفه‌های جرم در پرونده‌های سایبری حاضر شوید و نیاز باشد تا توضیحاتی را ارائه دهید. بنابراین از این فضا به منظور تبادل ارز استفاده نکنید.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array