به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با در نظر گرفتن تمام رویدادهایی که سال گذشته در بازار رمزارزها شاهد بودیم، به نظر می‌رسد، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) آماده است تا امسال نگاهی نو و منحصر به فرد به اکوسیستم کریپتو داشته باشد.

درک مجمع جهانی اقتصاد از بازار کریپتو

در مقاله ویژه و مستقل منتشر شده توسط جرمی آلیر (Jeremy Allaire) مدیر عامل شرکت سیرکل (Circle) در وب‌سایت مجمع جهانی اقتصاد، عملکرد امور مالی در شبکه‌های بلاکچین بهتر است. این ادعا چندان ساده نیست، زیرا اکوسیستم کریپتو در طول سال گذشته اتفاقات بزرگی را پشت سر گذاشته است.

در حالی که ژانویه 2023 با ابهامات کم‌سابقه‌ای آغاز شد و با زمستان طولانی ارزهای رمزپایه ادامه یافت که در اصل از سقوط صرافی بزرگ اف تی ایکس (FTX) در نوامبر 2022 نشأت می‌گرفت، عدم اطمینان در بازار همزمان با سرکوب‌های نظارتی شدت گرفت.

با همه این‌ها، مجمع جهانی اقتصاد شاهد رشد ارزهای دیجیتال و تلاش آگاهانه غول‌های مالی دنیا برای انتقال برخی از فرآیندهای تجاری خود به بستر بلاکچین است. از عرضه جی‌پی‌ام کوین (JPM Coin ) جی‌پی مورگان چیس گرفته تا پذیرش اولیه خدمات حضانتی بیت‌کوین توسط بلک راک با مشارکت کوین‌بیس؛ با وقوع چنین تحولاتی، طی یک سال گذشته، هر روز به تعداد شرکت‌های بزرگ جریان اصلی که به استقبال ارزهای دیجیتال رفتند، به‌طور نجومی افزوده شد.

به عقیده مجمع جهانی اقتصاد، فناوری بلاکچین به دلیل مزایای کلیدی که در زمینه تمرکززدایی، امنیت و زمان تسویه سریع‌تر دارد، برای پذیرش هرچه بیشتر آماده می‌شود. در حالی که راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین در هفته گذشته، اتفاق قابل توجهی است که ارزش بررسی را دارد، اخبار تازه منتشر شده از مجمع جهانی اقتصاد، تاکید بیشتری بر استیبل کوین‌ها و نقش آنها در کانون اصلی انقلاب مالی جهانی دارد.

گارلینگ هاوس در مجمع جهانی اقتصاد

حضور رهبران صنعت کریپتو در رویداد WEF

در نشست اخیر مجمع جهانی اقتصاد که در داووس (Davos) در حال انجام است، موضوع جدیدی با محوریت شناخته ماینینگ بیت‌کوین و گفتگو در مورد بازار کریپتو مورد بحث قرار گرفته است. در نشست اخیر مجمع، تعدادی از رهبران صنعت امور مالی از جمله برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت پرداخت بلاکچین ریپل لبز، و مایکل سوننشاین، مدیر عامل گری اسکیل اینوستمنت حضور دارند.

با توجه به اینکه دو شرکت ریپل و گری اسکیل تجربیات نادری را در بازار امروز و در کشمکش حقوقی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شاهد بوده‌اند، بینش آنها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حالی که رهبران جهان راه‌های جدیدی را برای تعامل با چشم‌انداز در حال تکامل ارزهای دیجیتال امتحان می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array