به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گزارش پلتفرم ردیاب نهنگ Whale Alert، یک آدرس باستانی متعلق به دوره پیش استخراج اتریوم، با 100 واحد رمزارز اتر (ETH) به ارزش تقریبی 262757 دلار را شناسایی کرده است که بعد از هشت سال و نیم، فعال شده است.

نهنگ‌ها به تکاپو افتاده‌اند

این نهنگ اتریوم، تنها نمونه از آدرس‌های بزرگی نیست که اخیراً فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. طی چند ماه گذشته، چندین آدرس غیرفعال اتریوم از خواب بیدار شده و مقادیر قابل‌توجهی از این رمزارز را جابه‌جا کرده‌اند. این اقدامات به‌نوبه‌خود باعث ایجاد موج‌هایی در فضای کریپتو شده است.

برای مثال، روز 4 فوریه (15 بهمن)، یک آدرس دیگر با 100 واحد اتریوم (ETH) به ارزش 230159 دلار پس از چندین سال فعال شد. به همین ترتیب، چندین آدرس دیگر با میزان دارایی‌های مختلف، ازجمله 492 اتر (با ارزش 1.1 میلیون دلار)، یک کیف پول با 133 اتر با ارزش 329 هزار دلار و یک آدرس با 200 واحد اتر (506 هزار دلار) از خواب چند ساله بیدار شدند.

یکی از خیره‌کننده‌ترین نمونه‌های این فعال‌سازی‌ها روز 23 دسامبر 2023 (2 دی) اتفاق افتاد. در آن زمان، آدرسی حاوی 11640 ETH به ارزش 26.4 میلیون دلار پس از حدود هشت سال و چهار ماه از خواب بیدار شد. در تازه‌ترین مورد هم، جفری ویلک، یکی از بنیانگذاران اتریوم، با انتقال 4300 اتریوم به ارزش تقریبی 10.7 میلیون دلار به صرافی کراکن، جنجال به پا کرد. این تراکنش مهم توسط یکی از چهره‌های کلیدی شبکه، با طیف گسترده‌ای از واکنش‌ها و گمانه‌زنی‌ها در جامعه اتریوم همراه شد.

نهنگ ریپل

فعالیت نهنگ‌های ریپل پابه‌پای سایر نهنگ‌ها

با وجود چشم‌انداز صعودی که تحلیلگران برای ریپل ترسیم می‌کنند، قیمت این دارایی به زیر 0.53 دلار رسید. در همین زمان، یک نهنگ با انتقال 27.95 میلیون واحد رمزارز XRP به یک صرافی متمرکز در لوکزامبورگ حرف و حدیث‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرد. بسیاری از تحلیلگران این حرکت نهنگ بزرگ ریپل را نشانه‌ای از احتمال ریزش بیشتر قیمت می‌دانند.

 در همین حال، داده‌های مربوط به بازار مشتقات این دارایی نیز بر احساسات منفی و خروج سرمایه از بازار اشاره دارند. داده‌های مشتقات ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل داده کوین گلس (Coinglass) نشان‌دهنده کاهش 2.44 درصدی در بهره باز ریپل است که به 617.41 دلار رسیده است و افکار نزولی بازار در مورد XRP را منعکس می‌کند. لازم به ذکر است که قیمت XRP امروز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون در محدوده 0.5231 دلار در نوسان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array