به گزارش ایران دکونومی، نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر با عنوان «نمایشگاه روستا آباد»، به مناسبت روز ملی روستا و عشایر از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.

هم‌زمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه توسط معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برای شناساندن بازار روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم و رونق تولید برپا می‌گردد.

برپایی بیش از یک‌هزار غرفه عرضه محصولات روستایی و عشایری، برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی های بومی محلی و ویژه برنامه‌های ورزشی محلی، معرفی قومیت‌ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن‌های آیینی روستاییان از مهمترین بخش‌های این نمایشگاه است.

یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه شناسایی و معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه‌ها و رفع موانع تولید در روستاهاست.

همچنین در این نمایشگاه جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان برگزار می‌شود.

«سید امیر حسین مدنی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در این زمینه گفت: «معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت و  مراسم روز روستا نیز با حضور رئیس جمهور در محل همین نمایشگاه برگزار می‌شود که طی آن شکرانه بهره برداری از حدود ۳۰ هزار طرح عمرانی در دل روستا‌ها که ظرف دو سال گذشته انجام شده است و همچنین ۲ هزار طرح اقتصادی که در این روز در روستا‌ها به بهره برداری می‌رسد، انجام خواهد شد.»

مدنی همچنین با تاکید بر اینکه اگر روستای آباد داشته باشیم قطعاً ایران آباد خواهیم داشت و روستا هنگامی آباد خواهد بود که مولد باشد، عنوان کرد: «برگزاری این نمایشگاه می‌تواند نقطه شروع پر قدرتی باشد. این نمایشگاه از تهران آغاز به کار کرده است به این دلیل که ابعاد اطلاع رسانی، جمعیتی و ملی به خوبی مورد توجه قرار گیرد. در این نمایشگاه ۱۰۰۰ غرفه از ۳۰ استان کشور کار خود را آغاز خواهند کرد. این در حالیست که بیش از ۲۰۰۰ غرفه‌دار در سامانه ما ثبت نام کردند که از میان آنها ۱۰۰۰ غرفه در نمایشگاه انتخاب و برپا خواهد شد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array