به گزارش ایران دکونومی، اولین نشست خبری نمایشگاه بین المللی ایران هلث 1403 که مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی است، روز گذشته (9 اسفند 1402) در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

«امین رضا خالقیان» دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ در حاشیه این نشست عنوان کرد که ثبت نام قطعی نمایشگاه از روز 9 اسفند 1402 امکان‌پذیر است و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت https://iranhealth۲۰۲۴.ir/ مراجعه نمایند.

نشست خبری نمایشگاه ایران هلث 1403

مهندس «صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران هلث، در این نشست اذعان داشت: «بحث اصلی پارک فناوری پردیس، پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری است. یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور که هم عمق دانشی خوبی دارد و هم سهم بازار خوبی چه در داخل و چه در خارج کشور دارد، حوزه سلامت است. حوزه سلامت ظرفیت خوبی در بخش دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و همین‌طور بخش صنعت کشور دارد و می‌تواند دانش را تبدیل به ثروت کند.»

«صفاری نیا» در ادامه افزود: «هدف اصلی بالا رفتن سهم بازار این حوزه در کشور و در بازار جهانی از طریق شرکت‌های دانش بنیان است. در این راستا قطعاً نیازهای فناوری وجود دارد که از طریق تبادلات جهانی فناوری قابل مرتفع شدن است.»

نشست خبری نمایشگاه ایران هلث 1403

وی ادامه داد: «یکی از سرمایه‌گذاری‌های اصلی پارک فناوری پردیس، حوزه سلامت شامل دارو و تجهیزات پزشکی است. از اوایل دهه 90 ما مجوز پارک فناوری سلامت پردیس را از وزارت بهداشت گرفتیم و از اولین پارک‌های سلامت کشور هستیم. نزدیک به 100 شرکت فناور و دانش بنیان حوزه سلامت در پارک فناوری پردیس داریم که برخی دارای سهامداران خارجی هستند.

قطب خوبی در حوزه سلامت در این پارک ایجاد شده که به نوعی محل تجمع شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌باشد. با مذاکراتی که با وزارت صمت و بهداشت صورت گرفته، بزرگترین رویداد سلامت کشور (ایران هلث) هدفگذاری شده و با توجه به ظرفیت‌های پارک، سهمی برای توسعه این فعالیت در نظر گرفته شد تا در کنار شرکت‌های فعال، دانشگاه‌ها و بخش صنعت نیز فعال شوند. بنابراین هماهنگی‌هایی با فعالان بخش خصوصی صورت گرفت، جلسه سیاست گذاری با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، صمت، معاونت علمی فناوری پردیس و اتحادیه ها برگزار شد تا نمایشگاه در ابعاد بزرگتری برگزار شود.»

پارک فناوری پردیس، نشست خبری حوزه سلامت

رئیس پارک فناوری پردیس همچنین گفت: «برگزاری نمایشگاه هدف‌هایی را دنبال می‌کند؛ از جمله توسعه فناوری این حوزه از طریق برنامه‌های نمایشگاهی، رویدادهای جانبی و بخش‌های علمی کشور تا بتوانیم دیدگاه‌های فعالان حوزه صنعت سلامت را بهتر در کشور تبیین و انعکاس دهیم. و از سوی دیگر شبکه سازی داخلی و خارجی و به اشتراک گذاشتن تجربیات این حوزه بهتر صورت می‌گیرد.»

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: «رویکرد حداکثری حضور شرکت‌های فناور در نمایشگاه حوزه سلامت کشور، باعث می‌شود بازار کشور در اختیار محصولات داخلی قرار گیرد. در بخش‌هایی که ما واردات داریم اما تولید هم داریم، سهم واردات کاهش یابد. همچنین، حضور شرکت‌های خارجی کمک می‌کند شرکت‌های ایرانی به سمت بالا بردن استاندارد محصولات خود و آشنایی با نیازهای بازار محصولات جدید حرکت کنند. به این ترتیب، در 25امین دوره نمایشگاه ایران هلث از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استفاده حداکثری خواهیم نمود.»

«خالقیان» دبیر 25امین نمایشگاه ایران هلث عنوان کرد که مجوز نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای روزهای 29 اردیبهشت لغایت 1 خرداد 1403 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

دبیر نمایشگاه افزود: «گروه‌های کالایی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت مربوط به کالاهای پزشکی، دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و دارویی هستند، صنایع مرتبط نیز می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.»

نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه حوزه سلامت «ایران هلث 1403»

وی همچنین عنوان کرد: «گروه تجهیزات تشخیصی، آزمایشگاهی، تجهیزات بیمارستانی، نوزادان و اطفال، تجهیزات مصرفی و معاینه، تصویربرداری، بخش گوش و حلق و بینی و بخش جراحی از عمده حوزه‌هایی هستند که امکان حضور در نمایشگاه دارند. در حدود 3000 متر مربع حضور نمایشگاه‌های خارجی را داریم که امیدواریم به 5000 متر مربع برسد. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نمایشگاه برعهده پارک فناوری پردیس و محل برگزاری آن نمایشگاه بین المللی تهران است.»

«خالقیان» با اشاره به بخش‌های جدید نمایشگاه ایران هلث 1403 عنوان کرد: «کمیته علمی در نمایشگاه حضور خواهد داشت که مهمترین تفاوت این دوره نسبت به ادوار قبلی است. در این کمیته برنامه‌ریزی‌هایی برای بخش‌های جانبی نمایشگاه انجام خواهد شد. نشست‌هایی برای معرفی فناوری‌های جدید در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی برای مراکز هدف خواهیم داشت. همچنین رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی مطرح است که در کمیته علمی برنامه ریزی و اجرا می‌شود.»

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی

دبیر بیست و پنجمین دوره نمایشگاه ایران هلث 1403 تصریح کرد: «پیش ثبت نام نمایشگاه (ایران هلث 1403) از 4 بهمن آغاز شده و تا 9 اسفند بیش از 400 شرکت ثبت نام کردند. از روز 9 اسفند نیز ثبت نام قطعی آغاز شده و شرکت‌های زیادی بدون تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی آن چنانی متقاضی حضور در نمایشگاه شده‌اند.»

«خالقیان» در نهایت بیان کرد: «یکی از سالن‌های نمایشگاه به شتاب دهنده و استارتاپ‌های حوزه سلامت اختصاص خواهد یافت. در سال‌های اخیر تعداد زیادی شتابدهنده و استارتاپ شکل گرفته که ظرفیت‌های جدیدی در این حوزه ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل یک سالن به این شتاب دهنده‌ها اختصاص یافته است. به نظر میرسد، حضور این استارتاپ و شتابدهنده‌ها از یک سو بستر خوبی برای شناساندن دستاوردهای جدید حوزه سلامت و از سوی دیگر فرصت خوبی هم برای شتابدهنده‌ها است تا بتوانند برای نوآوری‌های خود سرمایه‌گذار پیدا کنند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array