به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز جمعه 14 اردیبهشت کاهش یافت و شدیدترین زیان هفتگی خود را در سه ماه اخیر به ثبت رساند، زیرا سرمایه گذاران آمار ضعیف مشاغل ایالات متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در بازار قیمت‌گذاری کردند.

بهای معاملات آتی شاخص برنت تحویل ماه جولای با 71 سنت کاهش یا 0.85 درصد به 82.96 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تحویل ماه ژوئن نیز 84 سنت یا 1.06 درصد کاهش یافت و به 78.11 دلار در هر بشکه رسید.

فدرال رزرو این هفته تورم را بالا اعلام کرده و نرخ بهره را ثابت نگه داشت؛ این موضوع می‌تواند کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد. نرخ های بالاتر معمولاً بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تقاضای سوخت را کاهش دهد.

پس از اینکه فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره را ثابت نگه دارد، سرمایه گذاران نگران شدند که هزینه‌های استقراض بیشتر به مدت طولانی تر، رشد اقتصادی آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را کند سازد، بنابراین برنت بیش از 7 درصد کاهش یافت در حالی که WTI به میزان 6.8 درصد کاهش یافت.

آمارهای منتشره روز جمعه 14 اردیبهشت نشان داد که رشد مشاغل آمریکا در آوریل 2024 بیش از حد انتظار کاهش یافته است. از سوی دیگر، افزایش دستمزد سالانه کاهش یافت و معامله گران را بر آن داشت تا قیمت‌گذاری کنند که بانک مرکزی این کشور احتمالا اولین کاهش نرخ بهره خود را در سال جاری در ماه سپتامبر 2024 انجام دهد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی فعال خود را برای دومین هفته متوالی کاهش دادند تا به کمترین میزان خود از ژانویه 2022 برسد.

تعداد دکل های حفاری نفت و گاز که نشانگر اولیه تولید آتی است، در هفته منتهی به 3 می 2024 با هشت افت به 605 سکو رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2023 به شمار می‌رود. تعداد دکل های نفتی در این هفته به 7 مورد کاهش یافت و به 499 سکو رسید که این بزرگترین کاهش از نوامبر 2023 بود.

تنش‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافته و نشست بعدی تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس (اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه) به اول ژوئن موکول شده است. سه منبع اوپک پلاس گفتند که اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، احتمالا کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را پس از ماه ژوئن 2024 تمدید خواهند کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array