به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت خام در روز پنجشنبه (25 آبان) به پایین‌ترین رقم طی چهار ماه گذشته رسید و دوباره افزایش یافت. تحریم برخی از کشتی‌های حامل نفت روسیه از سوی آمریکا، از قیمت نفت حمایت کرد.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی (2023) ادامه دهند. ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده و متحدانش تشکیل شده، قرار است در اجلاسی که پایان این ماه برگزار می‌شود در مورد کاهش بیشتر تولید تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت نفت برنت

تحلیل نفت خام برنت 27 آبان

نفت برنت نیز به دلیل احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس که می‌تواند منجر به تغییرات جدی در تعادل عرضه و تقاضا شود، شتاب صعودی پیدا کرده است.

برای ادامه روند صعودی، شاخص برنت باید بالاتر از نزدیکترین مقاومت در محدوده 80.50 تا 81.75 دلار قرار گیرد.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 27 آبان 1402

نفت WTI در بحبوحه گزارش‌هایی که نشان می‌دهد اوپک پلاس ممکن است کاهش تولید خود را برای حمایت بیشتر از بازار تعمیق بخشد، افزایش یافت.

شاخص وست تگزاس اینترمدیت در حال حاضر نزدیک به منطقه فروش بیش از حد قرار گرفته، بنابراین تعجب آور نیست اگر ببینیم فروشندگان کوتاه مدت سعی در سیو سود خود داشته باشند.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

تحلیل بازار گاز طبیعی 27 آبان

گاز طبیعی همچنان تحت فشار است، زیرا معامله‌گران بر تولید و ذخیره سازی تمرکز کرده‌اند. در صورتی که گاز طبیعی زیر سطح 3.00 دلار باقی بماند، وارد سطح حمایت بعدی در کانال 2.80 تا 2.85 دلار خواهد شد.

خلاصه

گاز طبیعی در حال از دست دادن جایگاه خود است، زیرا معامله‌گران بر افزایش ذخایر متمرکز هستند.
نفت WTI افزایش یافت، زیرا اوپک پلاس ممکن است تولید خود را برای افزایش قیمت انرژش در بازارهای جهانی، کاهش دهد.
شاخص برنت به بالای 80.00 دلار بازگشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array