به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از سال 2022 و به دنبال آغاز سیاست‌های انقباضی دولت آمریکا، تصمیمات مربوط به نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی مثل کریپتو، حیاتی شده است. اکنون نیز انتظار می‌رود نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) که برای روزهای 31 اکتبر و 1 نوامبر 2023 (9 و 10 آبان) برنامه‌ریزی شده است، تأثیر جزئی بر قیمت سهام و بیت کوین داشته باشد.

اگرچه اقتصاد جهانی غیرقابل پیش‌بینی است، اما طبق داده‌های FedWatch، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره با احتمال 99 درصد بدون تغییر باقی خواهد ماند.

پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

در حالی که معامله‌گران و سرمایه گذاران در این مرحله به اتفاق در مورد توقف افزایش نرخ بهره در نشست آتی FOMC مطمئن هستند، احتمال افزایش نرخ در نشست 13 دسامبر 2023 همچنان وجود دارد و ممکن است در نشست بعدی شاهد اظهاراتی باشیم که احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش می‌دهد. اگر در این جلسه نیز افزایشی صورت نگیرد، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو از اواسط سال آینده روند کاهش را آغاز کند و احتمال رسیدن به سقف نرخ بهره تقویت شود.

واکنش بازار کریپتو به تصمیمات فدرال رزرو

اگر از صحبت‌های پاول اینگونه برداشت شود که نرخ بهره را می‌توان در جلسه دسامبر افزایش داد، ممکن است شاهد سقوط ارزهای دیجیتال باشیم. به بیان دیگر، هرگونه نشانه از تصمیمات افزایش نرخ بهره برای جلسات آتی در سخنرانی پاول احتمالاً می‌تواند واکنش منفی قیمت بیت کوین و شاخص‌های اصلی بازار سهام مثل S&P 500 و نزدک را در پی داشته باشد.

 احتمال دوم این است که پاول به جای افزایش نرخ بهره، روی مدت زمانی تمرکز کند که نرخ‌ها در اوج باقی می‌مانند. این نیز یک عامل بازدارنده برای بازار است. اگر پاول اعلام کند که به جای دو بار کاهش بهره مورد انتظار در سال آینده، فقط یک مرتبه این اتفاق رخ می‌دهد، شرایط برای ارزهای دیجیتال سخت خواهد شد.

اگرچه تایید ETFها و افزایش تقاضای نهادی می‌تواند قیمت را بالا ببرد، ادامه سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو برای 8 تا 9 ماه آینده به طور قابل توجهی اعتماد خرس‌های بیت کوین را افزایش می‌دهد.

پیش از این، در تحلیل‌ها از احتمال توقف بالقوه افزایش قیمت بیت کوین در نتیجه تحولات مهم دورن زنجیره‌ای مانند افزایش رزرو سود و فشار فروش از سوی هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین گفته شده بود. اکنون باید دید که آیا ارز دیجیتال برتر بازار هفته آینده می‌تواند مقاومت 35000 دلاری را بار دیگر بشکند یا غلبه خرس‌ها آن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array