به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مردم پول خود را کجا خرج می‌کنند، زیرا در حال حاضر آنها بیشتر خرج و کمتر پس انداز می‌کنند؟

مطالعه‌ای که توسط سازمان رفاهی Intuit انجام شد، نشان داد که نسل Y و نسل Z در مقایسه با نسل X و نسل بیبی بومر، تمایل بیشتری به هزینه کردن برای سرگرمی‌ها و خریدهای غیر ضروری دارند.

حدود 47 درصد از نسل Y و 40 درصد از نسل Z اعلام کردند که برای دنبال کردن علاقه یا سرگرمی خود به پول نیاز دارند. این در حالی است که تنها 32 درصد از نسل X و 20 درصد از افراد نسل بیبی بومر برای علایق و سرگرمی‌های خود هزینه می‌کنند.

«اندی رید» رئیس رفتار سرمایه‌گذاران در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری «ونگارد» گفت که هزینه‌های نسل Z برای سرگرمی از 3.3 درصد در سال 2019 به 4.4 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.

از سوی دگیر «ویکتورین» از Fidelity گفت: علاوه بر تغییر علایق سرمایه گذاری، مردم دوباره بر سفرهای پس از همه‌گیری متمرکز شده‌اند، که این یکی دیگر از دلایل احتمالی کاهش نرخ پس‌انداز شخصی است.

مطالعه شاخص رفاه

اگرچه نسل جوان کمتر پس‌انداز می‌کنند، اما به این معنی نیست که صرفاً با حقوق و دستمزد خود زندگی می‌کنند.

اندی رید خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد که نسل Z در حد توان خود زندگی می‌کند. افزایش هزینه‌های آن‌ها ناشی از افزایش تمایل به تجمل نبوده و صرفاً منعکس‌کننده افزایش هزینه‌های ضروری است.»

او افزود: «خرج کردن پول برای چیزهایی که واقعاً شما را خوشحال می‌کند، عالی است اما مردم باید نیازهای کوتاه‌مدت خود را برآورده کنند و قبل از اینکه آزادانه و بدون هدف هزینه کنند، در مسیر اهداف بلندمدت خود باقی بمانند».

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array