به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های به دست آمده در نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی موسوم به نسل زد (Gen Z)، بیشتر از سهام شرکت‌ها، دارای ارزهای رمزنگاری شده هستند. این واقعیت نشان‌دهنده تغییراتی اساسی در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و دارایی‌های مالی نسل جدید نسبت به ترجیحات نسل‌های قبل است.

این مطالعه که در بازه زمانی بین 16 و 19 اکتبر (25 تا 28 مهر 1402) توسط Policygenius Financial Planning Survey انجام گرفته و نتایج آن روز 9 آوریل (22 فروردین) منتشر شد، 4063 فرد بزرگسال در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده است. این نظرسنجی نشان داد که 20 درصد از جوانان نسل زد (سنین 18 تا 26 سال) و 22 درصد از نسل هزاره (27 تا 42 سال) در مقایسه با همتایان قدیمی‌تر خود، احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی (NFT) در نظر می‌گیرند.

مالکیت ارزهای دیجیتال بر اساس گروه سنی
مالکیت ارزهای دیجیتال بر اساس گروه سنی در میان بزرگسالان آمریکایی؛ منبع: Policygenius

تفاوت در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری نسل زد و نسل‌های قبل

این نظرسنجی نشان داد که 18٪ از شرکت‌کنندگان از نسل زد (Gen Z) در زمان پاسخگویی سهام داشتند. این رقم درباره نسل ایکس (Gen Xers) و نسل بیبی بومرها (Baby Boomers) به ترتیب برابر 28 درصد و 45 درصد است.

مایلز ما (Myles Ma)، تحلیلگر Policygenius معتقد است:

«نسل‌های جوان به روشی متفاوت از نسل ایکس و نسل‌های قبل‌تر از آن ثروت و دارایی خود را ذخیره می‌کنند، از جمله سرمایه‌گذاری‌های جدید مانند ارزهای دیجیتال. این می‌تواند نشان‌دهنده تمایل بیشتر این نسل به ریسک‌پذیری باشد علاوه بر اینکه این انتخاب احتمالاً بازتابی از موانعی است که قادر به کنترل آن نیستند، مانند رشد بی‌رویه کمبود مسکن.»

علاوه بر این، 9 درصد از نسل زد (Z) و 8 درصد از نسل هزاره گفته‌اند که احتمالاً برای یافتن پرسش‌های مالی خود در ابتدا به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند. این درحالی است که تنها 3 درصد از نسل ایکس و 1 درصد از نسل بیبی بومرها چنین ترجیحی دارند.

به جز ویژگی‌های مرتبط با فضای کریپتو، این نظرسنجی نگرش‌های مالی سرمایه‌گذاران جوانان را نیز برجسته می‌کند. علی‌رغم پیچیدگی‌های پیمایش در دنیای مالی مدرن، اعضای نسل زد و نسل هزاره به مهارت‌های مدیریت مالی خود تا حدودی احساس غرور می‌کنند. این احساسات رویکرد فعال جوانان آمریکایی‌ در قبال افزایش سواد و استقلال مالی را مشخص می‌کند.

البته در مطالعات قبلی نیز نشان داده شده است که نسل زد و نسل هزاره بالاترین نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال را در بین تمام گروه‌های جمعیتی دارند. در آوریل 2023، مطالعه انجام شده توسط بیت‌گت (Bitget) نشان داد که 46٪ از هزاره‌ها در اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده، چین، آلمان، ژاپن، اندونزی و نیجریه دارای ارزهای دیجیتال هستند. در اکتبر 2022 نیز نظرسنجی دیگری توسط چارلز شواب (Charles Schwab) نشان داد که تقریباً 50 درصد از نسل Z و نسل هزاره خواهان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال برای دوران بازنشستگی خود هستند.

همه این نظرسنجی‌ها تصویری روشن از نحوه تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری در میان نسل‌های جوان با گزینه‌هایی فراتر از املاک و مستغلات و بازار سهام و تمایل شدید آنها به حوزه ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند.

نس زد

یادداشت مترجم: نسل زد (Gen Zers) یا زومرها به گروه جمعیتی جانشین نسل وای (هزاره) و قبل از نسل آلفا اطلاق می‌گردد که طبق تعریف مجمع جهانی اقتصاد، سال ۱۹۹۷ میلادی مصادف با ۱۳۷۶ شمسی سال آغاز تولد این نسل و سال ۲۰۱۰ تا 2015 برابر با ۱۳۸۹ تا 1394 شمسی پایان آن است. البته برخی از سازمان‌های آماری آغاز این نسل را به سال 1995 نسبت می‌دهند. متولدین دهه 80 تا پایان دهه 90 میلادی در گروه نسل هزاره طبقه‌بندی می‌شوند. نسل قبل از هزاره که با نام نسل ایکس شناخته می‌شود نیز جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و متولدین اوایل دههٔ ۱۹۶۰ تا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ (دههٔ ۴۰ تا شروع دهه ۶۰ شمسی) رادربرمی‌گیرد. در نهایت، بومرها اغلب به افرادی گفته می‌شود که از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۶۴ میلادی در طی دوران انفجار جمعیت زاده شده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array