به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت بزرگ مدیریت سرمایه گری اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments) اعلام کرده است قصد دارد نسخه کوچکتری از صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (GBTC) خود را با کارمزدهایی تا یک دهم ارزان‌تر از کارمزدهای فعلی GBTC و به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه‌تر نسبت به سایر ETFهای اسپات بیت کوین ارائه کند.

علیرغم این ادعای جنجالی، اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، معتقد است سرمایه‌گذاران نباید زیاد نسبت به این محصول امیدوار باشند. وی معتقد است اگرچه تغییرات مورد اشاره قبل از راه‌اندازی امکان‌پذیر هستند، هزینه‌ها بیشتر برای جلب توجه سرمایه‌گذاران تغییر داده شده‌اند و قابل بازگشت هستند.

کارمزدهای رقابتی در ETF گری اسکیل با هدف جذب سرمایه

طبق پرونده جدیدی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شده است، گری اسکل کارمزدی را برای نسخه مینی صندوق سرمایه گذاری خود تحت عنوان Grayscale Bitcoin Mini Trust پیشنهاد کرده است که یک دهم کارمزد 1.5 درصدی فعلی GBTC است.

ETF گری اسکیل

با کارمزد پیشنهادی 0.15 درصدی، نسخه کوچک ETF گری اسکیل به صندوقی با کمترین کارمزد در میان یازده ETF اسپات بیت کوین تبدیل می‌شود که ژانویه امسال معرفی شدند. پس از آن صندوق ETF شرکت مدیریت دارایی چند تریلیون دلاری فرانکلین تمپلتون با کارمزد 0.19 درصد قرار دارد. گفتنی است که کارمزد تراکنش‌ها در هر دو صندوق بیت‌وایز (BITB) و ون‌اِک (HODL) معادل 0.20 درصد است.

توماس فاهرر (Thomas Fahrer) از پورتال آپولو، روز 21 آوریل (2 اردیبهشت) به 42900 دنبال کننده خود در X خود گفت که گری اسکیل ناگزیر است برای جبران حجم زیادی از سرمایه که در این مدت از آن خارج شد، گزینه‌ای با کارمزد رقابتی ارائه کند. وی در ادامه متذکر شد که از زمان راه‌اندازی، صندوق گری اسکیل 315 هزار بیت کوین خروجی داشته است که احتمالاً به دلیل وجود کارمزدهای رقابتی‌تر در میان سایر گزینه‌های عرضه شده، از GBTC برداشت شده‌اند.

طبق داده‌های Farside نیز از زمانی که ETFهای اسپات بیت کوین در ماه ژانویه معرفی شدند، GBTC تقریبا 16.73 میلیارد دلار خروجی داشته است. کوین تلگراف اخیرا گزارش داده بود که قرار است سهام تراست جدید بیت کوین بین سهامداران فعلی GBTC توزیع شود، زیرا قرار است GBTC نیز مقدار نامعلومی بیت کوین به تراست جدید کمک کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array