به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و به گفته مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI، نسخه سازمانی ChatGPT بیش از نیم میلیون کاربر فعال دارد.

با اینکه شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها در تقلا هستند تا ابزارهای هوش مصنوعی را به بهترین وجه ممکن به‌کار بگیرند؛ آمارها نشان‌دهنده این حقیقت هستند که کارمندان در سراسر صنعت‌های مختلف خواهان این هستند که از این ابزارهای هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده کنند.

ChatGPT Enterprise

ChatGPT Enterprise، انتخاب اول سازمان‌های بزرگ

حتی با وجود اینکه رقابت روز‌به‌روز در این حوزه تشدید می‌شود؛ کمپانی OpenAI ادعا می‌کند که تقاضای کاربران برای تهیه اشتراک پولی نسخه سازمانی چت‌بات این مجموعه به‌نام ChatGPT Enterprise بیشتر از هر زمان دیگری‌ست.
این نسخه سازمانی از ChatGPT دارای امکانات و قابلیت‌های اضافه‌ای مانند امنیت ارتقا یافته، پشتیبانی بهتر، درک و فهم بهبودیافته چت‌بات، دسترسی به مدل زبانی GPT-4 با سرعت بیشتر و قابلیت‌های آنالیز داده و غیره می‌باشد. همچنین مشترکین نسخه سازمانی ChatGPT می‌توانند از استفاده از داده‌های خود برای تعلیم الگوریتم‌های این هوش مصنوعی نیز جلوگیری کنند و جزئی از این برنامه آموزشی نباشد.

مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI، برد لایت‌کپ در جدیدترین مصاحبه خود با خبرگزاری بلومبرگ درباره دستاورهای نسخه سازمانی این چت‌بات سخن گفته است. به گفته لایت‌کپ، اشتراک ChatGPT Enterprise حالا “بیش از 600 هزار کاربر فعال دارد”. این سرویس در ژانویه سال 2024 (دی ماه 1402) دارای تنها 150 هزار نفر مشترک بوده و در کمتر از 3 ماه چنین رشد عظیمی را تجربه کرده است!

لایت‌کپ در این مصاحبه ادعا کرده که “سال 2024، سال پذیرش و به‌کارگیری گسترده ابزارهای هوش مصنوعی در سازمان‌ها” خواهد بود. او اضافه کرد که کمپانی OpenAI همچنان پرقدرت به حرکت فوق‌العاده و ثمربخش خود در این مسیر ادامه خواهد داد.

این استارتاپ هوش مصنوعی قیمت تهیه کردن اشتراک سازمانی ChatGPT Enterprise را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کند؛ بلکه از علاقه‌مندان می‌خواهد تا با واحد فروش تماس بگیرند. براساس داده‌های یافت‌شده در پلتفرم Reddit، برخی کاربران ادعا کرده‌اند قیمت این اشتراک به‌صورت ماهانه برای هر نفر 60 دلار می‌باشد.
در راستای مقایسه، هزینه تهیه کردن اشتراک ChatGPT Team (برای تیم‌های کوچکتر) ماهانه 30 دلار به ازای هر نفر و اشتراک عمومی ChatGPT Plus ماهانه 20 دلار به ازای هر کاربر می‌باشد.

این استارتاپ هوش مصنوعی نام سازمان‌ها و کمپانی‌هایی که مشترک سرویس ChatGPT Enterprise هستند را به‌صورت عمومی منتشر نمی‌کند. اما براساس اطلاعات تکمیلی صفحه معرفی این برنامه اشتراکی، بیش از 80% از شرکت‌های موجود در لیست Fortune 500 مشتری این سرویس محبوب هستند.

منبع: ZDNet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array