به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سم آلتمن مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در جدیدترین مصاحبه خود اشاراتی به توسعه مدل زبانی جدید GPT-5 داشته است.

سم آلتمن به‌تازگی در اپیزود جدیدی از پادکست لکس فریدمن حضور داشت و در مصاحبه با او اعلام کرد که “امسال نسخه جدیدی از ChatGPT منتشر خواهد شد”. او سال گذشته مکرراً اعلام کرده بود OpenAI هنوز برای فکر کردن به GPT-5 آماده نیست. اما به‌نظر می‌رسد سال 2024 حامل اخبار خوشی در این زمینه باشد!

chatGPT

نسخه جدید ChatGPT، شایعه یا واقعیت؟

از سال 2023، زمان اوج‌گیری و محبوبیت جهانی چت‌بات هوش مصنوعی کمپانی OpenAI تا همین لحظه در سال 2024، شایعات بسیار زیادی پیرامون توسعه و انتشار مدل زبانی GPT-5 وجود داشته است. حالا جدیدترین اظهارات مدیرعامل این کمپانی را نیز می‌توان به این اخبار احتمالی اضافه کرد.

پادکست لکس فریدمن اخیراً میزبان حضور سم آلتمن بود و او در پاسخ به سؤالات انتشار احتمالی مدل زبانی GPT-5 در سال 2024 حرف‌هایی برای گفتن داشت.
با توجه به ویدیوی این مصاحبه در یوتیوب، مدیرعامل OpenAI به‌صورت نسبی اخبار مربوط به انتشار نسخه جدیدی از ChatGPT در سال جاری میلادی را تأیید کرده است. در دقیقه 65 این ویدیو، آلتمن با ابهام خاصی درباره برنامه‌های آینده استارتاپش در سال 2024 صحبت می‌کند.

فریدمن از او می‌خواهد “اگر قرار است مدل جدید ChatGPT امسال منتشر شود” دو بار پلک بزند؛ اما آلتمن با شوخی و بدون پلک زدن می‌گوید: “امسال قراره یه مدل جدید و هیجان‌انگیز رو به بازار ارائه بدیم. هنوز نمی‌دونم اسمش رو چی می‌ذاریم”. او در ادامه می‌گوید: “صادقانه بگم، واقعاً نمیدونم”.

البته که میزبان این پادکست به چنین جوابی قانع نشد و در ادامه مصاحبه آلتمن را برای اطلاعات تکمیلی بیشتر تحت‌فشار قرار داد. مدیرعامل OpenAI در پاسخ به این سؤالات گفت: “در ماه‌های آینده قطعاً اخبار خیلی خوب و باحالی در پیش هستن. خیلی چیزای باحالی قرار منتشر بشن که در اولویت اصلی قرار دارن. چه اسمش GPT-5 باشه چه نباشه؛ به‌نظرم قبلش کارای مهم‌تری برای انجام دادن داریم”.

پیش‌بینی می‌شود مدل زبانی بعدی کمپانی OpenAI، انقلابی در پردازش زبان به‌وجود آورده و به‌نحوی “خودآگاه” باشد.

منبع: MSPowerUser

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array