به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، چند نفر از کاربران نسخه بتای واتساپ این هفته با یک سورپرایز هیجان‌انگیز روبرو شدند: نسخه iOS اپلیکیشن واتساپ، مخصوص دستگاه‌های آیپد!
براساس یافته‌های منبع مورداعتماد اخبار واتساپ، WABetaInfo، ورژن 23.19.1.71 این پیام‌رسان شامل اپلیکیشن آیپد نیز می‌باشد.

واتساپ

توسعه نسخه اختصاصی واتساپ در دستگاه‌های آیپد

با توجه به اطلاعات موجود در این اسکرین‌شات‌، عملکرد اپلیکیشن آیپد درست مانند انتظارات خواهد بود. اتصال به آیپد از طریق اسکن کردن یک QR کد اختصاصی است؛ درست همان روش اتصال و لینک کردن حساب‌کاربری از گوشی هوشمند به یک دستگاه دیگر.
لیست مکالمات در سمت چپ و مکالمه فعلی در سمت راست نمایش داده خواهد شد؛ درست مانند اپلیکیشن iOS آیفون. تنها تفاوت در بزرگتر بودن صفحه‌نمایش و نمایش همزمان پنل‌ها در آیپد است.

درحالی‌که رئیس واتساپ در سال 2020 وعده ساختن نسخه آیپد واتساپ را داده بود؛ این پروسه بیشتر از سه سال طول کشیده است! به‌نظر می‌رسد متا هیچوقت علاقه چندانی به ساختن نسخه آیپد اپلیکیشن‌های خود نداشته است. حتی اینستاگرام یا Threads تازه‌وارد نیز اپلیکیشن آیپد ندارند! اپلیکیشن فیسبوک آیپد نسخه‌ای زوم‌شده و بدساخت است و شاید تنها استثنا قابل‌تحمل این جمع، نسخه آیپد اپلیکیشن پیام‌رسان Messenger باشد.

اما از آنجایی‌که که اهمیت پیام‌رسان واتساپ روزبه‌روز در سیستم اجتماعی متا بیشتر می‌شود؛ طبیعی است که این کمپانی بالاخره دست‌به‌کار شده و نسخه آیپد آن را نیز توسعه دهد. خصوصاً با در نظر گرفتن اینکه متا درحال متقاعد کردن صاحبین کسب‌وکار به استفاده از خدمات پولی Whatsapp Business است؛ ارائه نسخه آیپد کاملاً با عقل جور درمی‌آید.

اخیراً آپدیت‌های کاربردی بسیاری به این پیام‌رسان افزوده شده‌اند. ارسال تصاویر و ویدیوها با کیفیت HD، عرضه جهانی قابلیت کانال، پشتیبانی از چند حساب کاربری به‌صورت همزمان، انتشار نسخه macOS، به اشتراک گذاشتن صفحه‌نمایش در تماس‌های تصویری، قابلیت Passkey به منظور افزایش امنیت، ساختن استیکر به کمک هوش مصنوعی، واکنش به استاتوس با آواتار شخصی و غیره. شاید جالب‌توجه‌ترین آپدیت پیش‌رو و احتمالی، اتصال واتساپ به تلگرام و سیگنال و دیگر پیام‌رسان‌ها باشد. این ادغام خدمات به‌منظور پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا و لایحه DMA است و هنوز به‌صورت رسمی ارائه نشده است.

همچنین اخیراً کمپانی متا با انتشار بیانیه‌ای اخبار مربوط به نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در واتساپ را شدیداً تکذیب کرد و گفت برخلاف این گزارشات برنامه‌ای برای افزودن تبلیغات به این پیام‌رسان ندارد و مانند گذشته کسب درآمد فقط از طریق خدمات پولی پلفترم WhatsApp Business خواهد بود.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array