به گزارش ایران دکونومی، دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران برگزار و در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی و نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال 1403، میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عومی مشخص گردید.

نرخ بلیت مترو 1403

«سید جعفر تشکری هاشمی» در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با اشاره به این موضوع که میزان افزایش در نرخ ورودی مترو ۱۶ درصد پیش بینی شده بود، عنوان نمود: «علیرغم اینکه ۳۰۰ کیلومتر مترو در سطح شهر خدمات رسانی می‌کند، نرخ تا ۳۰ کیلومتر پیمایشی محسوب می‌شود و مابقی پرداخت نخواهد شد. به ازای هر کیلومتر ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.»

«تشکری هاشمی» در ادامه گفت: «بلیط مترو از سه هزار و ۳۰۰ تومان به چهار هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند و نرخ کرایه خطوط مترو حومه نیز ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. در مجموع افزایش نرخ بلیط مترو ۳۰ درصد خواهد بود.»

نرخ بلیت اتوبوس 1403

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه ۲۲ درصد افزایش نرخ بلیط برای اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: «برای پیمایش اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد و عادی ۴۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده و در مجموع میزان افزایش نرخ اتوبوس‌های عادی ۲۱ درصد و اتوبوس‌های تندرو ۳۰ درصد است. ۴۰ درصد رشد برای اتوبوس‌های دربستی نیز پیش‌بینی شده است.»

نرخ کرایه تاکسی تهران 1403

«سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا تصریح کرد: «نرخ کرایه تاکسی در سال 1403، حدود ۴۵ درصد افزایش دارد.»

«تشکری هاشمی» افزود: «شیب معابر تنها برای تاکسی‌های خطی لحاظ خواهد شد و معابر دارای شیب در همین راستا مشخص می‌شوند. برای ساعات اوج نیز توافق شد که ۷ تا ۹ صبح به عنوان ساعات اوج صبحگاهی و ۴ تا ۸ عصر نیز به عنوان ساعات اوج عصرگاهی با ۵۰ درصد افزایش در نظر گرفته شود. این تصمیم گرفته شده که رغبتی برای رانندگان جهت خدمات رسانی وجود داشته باشد.»

«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران در این جلسه گفت: «سال قبل افزایش نرخ اتوبوس ۴۲ درصد و مترو ۲۵ درصد پیش‌بینی شده بود که ما این رقم را کاهش دادیم. در سال ۱۴۰۳ میزان افزایش مناسبی پیش‌بینی شده و افزایش ۱۶ درصدی مطلوب است و تأکید می‌کنیم که این نرخ بسیار کمتر از نرخ تورم است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array