به گزارش ایران دکونومی،در حالیکه بسیاری از افراد از داشتن مسکن محروم می باشند. وزارت راه و شهرسازی،طرحی برای تهیه مسکن به مردم ارائه کرده است، این طرح به عنوان نهضت ملی مسکن، به خانه دار شدن افراد فاقد مسکن ارائه شده است.

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران، در خصوص قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، یادآور شد: در اقدام ملی قرارداد با قیمت 2.7 میلیون تومان برای هر مترمربع به‌همراه یک شاخص تعدیل امضا شد، اخیراً با قیمت جدید یعنی 8 میلیون و 250 هزار تومان (برای ساخت هر مترمربع) قرارداد امضا شده است.

وی بیان کرد: اگر امسال قرارداد 50 هزار واحد را امضا کنیم احتمالاً قیمت ساخت همین حدود یعنی 8 میلیون و 250 هزار تومان خواهد بود، اما چنانچه به سال آینده موکول شود،‌ باید قیمت‌های جدید را کارشناسی کنیم.

خانواده های متقاضی برای تامین مسکن، می توانند به راحتی در زمان و مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، درخواست خود را با ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir، انجام دهند.

 متقاضیان، باید، پیش از شرکت در این طرح، شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن را مطالعه کنند و مدارک خود را برای ثبت نام  آماده کنند، تا در صورت واجد شرایط بودن، بتوانند در این طرح ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​​

متقاضیان باید، در 5 سال گذشته، فاقد زمین های مسکونی و یا حتی واحد های مسکونی باشد. همچنین، از 22 بهمن ماه سال 1357 نیز از امکانات نهاد های عمومی غیر دولتی مربوط به مسکن، که شامل زمین مسکونی، واحد مسکونی، تسهیلاتی که برای خرید و یا ساخت مسکن هستند، استفاده نکرده باشد.وباید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنانی که خود سرپرست هستند برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن باید دارای حداقل 35 سال سن باشند.

زنان مطلقه، از شرط تاهل برای ثبت نام نهضت ملی مسکن، معاف بوده و ثبت نام این گروه از افراد، در این طرح، بلامانع می باشد.

نخبگان مورد تایید بنیاد ملی نخبگان، می توانند بدون داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانوار بودن، در این طرح، ثبت نام کنند.

افراد معلول جسمی که حداقل 20 سال سن دارند، نیز می توانند بدون داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانوار بودن، در این طرح، ثبت نام کنند.

متقاضی، می بایست دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضای خود، در پنج سال اخیر باشد.

متقاضی، باید شرایط لازم برای دریافت و پرداخت تسهیلات بانکی را داشته باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array