به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق آخرین داده‌های ارائه شده در وبسایت‌های مرجع، ارزش بازار دوج کوین (DOGE) روز گذشته تا مرز 28 میلیارد دلار افزایش یافته و کاردانو را با ارزش بازار 27.3 میلیارد دلاری پشت سر گذاشت. این میم کوین پس از یک بازیابی خیره کننده V شکل توانست به این دستاورد مهم برسد. شایان ذکر است که دوج کوین طی 48 ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به سایر آلتکوین‌ها از خود نشان داده است. در واقع، در این بازه، دوج کوین (DOGE) پنجمین ارز دیجیتال با بهترین عملکرد در بین 100 رمزارز برتر بازار بوده است.

 طبق آخرین داده‌های IntoTheBlock، تقریباً 57.62٪ از آدرس‌های دوج کوین اکنون روی سود هستند. در همین حال، 34.15٪ وضعیتی سربه‌سر دارند و تنها بخش کوچکی از هولدرها یعنی 8.22 درصد آنها کوین‌های خود را با ضرر هولد کرده‌اند.

علاوه بر این، بازار اخیراً شاهد فعالیت‌های قابل‌توجهی در این شبکه بلاکچین بوده است، به طوری که تنها در 24 ساعت گذشته 4.33 هزار تراکنش بزرگ در آن به ثبت رسیده است که با بالاترین سطح قیمت در بازه هفت روزه مطابقت دارد.

جایگاه دوج کوین در بازار کریپتو

با توجه به اینکه دوج کوین اوایل ماه مارس نیز توانسته بود برای مدت کوتاهی از کاردانو پیشی بگیرد، این میم کوین برای رسیدن به نقاط اوج قبلی خود هنوز راه درازی در پیش دارد. درواقع، با وجود اینکه بیت کوین و برخی آلتکوین‌ها اخیراً رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده‌اند، محبوب‌ترین میم کوین بازار هنوز 76 درصد از بالاترین رکورد خود فاصله دارد.

لازم به یادآوری است که دوج کوین در آوریل 2021، موفق شد با پیشی گرفتن از ریپل (XRP) و سایر ارزهای رمزپایه بزرگ بازار، به جایگاه چهارم برسد. این میم کوین حتی در مقطعی از نظر ارزش بازار از غول خودروسازی BMW پیشی گرفت.

دلایل رشد قیمت دوج کوین همزمان با اصلاح گسترده بازار

با وجود اینکه در پی شدت گرفتن موج خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین و آغاز تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره دارایی‌های مبتنی بر اتریوم، بخش زیادی از بازار کریپتو در منطقه قرمز فرو رفت، دوج کوین موفق شد مومنتوم صعودی را خود را تاحدودی حفظ کند. تحلیلگران این افزایش اعتماد در میان سرمایه‌گذاران را به عللی همچون درخواست صرافی کوین بیس از کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ایالات متحده مبنی بر ارائه سرویس معاملات فیوچرز دوج کوین، لایت کوین و بیت کوین کش با امکان تسویه آنی نسبت می‌دهند.

از سوی دیگر، ایلان ماسک، طرفدار دیرینه این میم کوین نیز اخیراً با اشاره به احتمال اضافه شدن دوج به گزینه‌های پرداخت برای خرید محصولات تسلا به حس خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به این دارایی افزود.

خرید 25 میلیون واحد دوج کوین (DOGE) با ارزشی در حدود 3.75 میلیون دلار توسط نهنگ‌ها همزمان با جهش 11.69 درصدی بهره باز این توکن، از دیگر عوامل موثر در موفقیت‌های اخیر آن به‌شمار می‌شوند.

نمودار روزانه دوج کوین

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین (DOGE) با 15.30 درصد رشد هفتگی، با قیمت 0.1728 دلار معامله شده و با ارزش بازار 24.813 میلیارد دلاری خود در جایگاه هشتم بازار ایستاده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array