به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که بسیاری از مردم وقت خود را صرف معامله دارایی‌های متاورسی و کار با آواتارهای بی‌ثمر در فضای واقعیت‌های مجاز می‌کنند، فضانوردان ناسا و اسپیس ایکس از این فناوری برای آماده شدن برای زندگی در ایستگاه فضایی قمری استفاده می‌کنند که هنوز ساخته نشده است.

به گفته ناسا، اولین انسان‌هایی که خانه‌های خود را در اعماق فضا می‌سازند، احتمالاً اعضای تیمی هستند که وظیفه آنها راه‌اندازی یک ایستگاه فضایی به نام لونار گیت‌وی (Gateway) است که هنوز در دست ساخت است.

ناسا در یک پست وبلاگی، گیت‌وی را به عنوان یک “آزمایشگاه علمی نسل بعدی، یک سفینه فضایی با انرژی خورشیدی و خانه‌ای دور از خانه” برای فضانوردان بین‌المللی توصیف کرده است.

استفاده ناسا از فناوری‌های واقعیت مجازی

فضانوردان معمولاً با استفاده از شبیه‌سازهای فیزیکی و کامپیوتری برای ماموریت‌های جدید آماده می‌شوند. اما ظهور هدست‌های واقعیت مجازی مدرن و فناوری‌های پیشرفته محاسبات فضایی این امکان را برای کسانی که قصد اشغال فضا را دارند، فراهم کرده است که مهارت‌های لازم برای کار و زنده ماندن در یک محیط سه‌بعدی را به دست آورند.

متاورس و ناسا
منبع تصویر: ناسا

ایالات متحده مدعی شده است که گیت‌وی زودتر از سال 2025 و زمانی که سیستم‌های نیروی حیاتی و نیروی محرکه‌ آن در مداری به دور ماه قرار بگیرند، خارج از زمین به نمایش درخواهد آمد.

به گفته ناسا، مأموریت این ایستگاه فضایی چیزی فراتر از آغاز به کار در فضا بوده و در حقیقت، نقطه‌ آغازی برای برنامه آرتمیس است که یک طرح ابتکاری برای ساخت پایگاه خدمه‌ای روی ماه به عنوان گام بعدی بشر برای رساندن انسان به مریخ است.

«گیت‌وی یکی از اجزای حیاتی ماموریت‌های آرتمیس به رهبری ناسا برای بازگشت به ماه و ترسیم مسیری برای اولین ماموریت‌های انسانی در مریخ است. این ایستگاه فضایی کوچک یک پایگاه چند منظوره خواهد بود که به دور ماه می‌چرخد و پشتیبانی‌های لازم برای ماموریت‌های سطح ماه را فراهم می‌کند که مقصدی برای پیشرفت علم و نقطه‌ای برای اکتشافات هرچه بیشتر در اعماق فضا است.

فضانوردانی که وظیفه نگهداری و راه‌اندازی گیت‌وی را بر عهده دارند، با شرایط هولناکی مواجه خواهند شد، چراکه اولین خدمه ایستگاه فضایی مداری جهان هستند که در اعماق فضا یعنی در حداکثر فاصله تقریباً 386243 کیلومتری از زمین، زندگی کرده و مشغول کار می‌شوند. برای مقایسه بد نیست بدانید فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی، که در سال 1998 پرتاب شد، در میانگین فاصله‌ای در حدود 400 کیلومتری از زمین کار می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array