به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، میم کوین نسبتاً جدیدی که با مضمون سگ بر بستر شبکه بلاکچین سولانا با نام بانک (BONK) روانه بازار شده بود، پس از یک دوره صعود بی‌وقفه، موفق شد با قاطعیت رقبایی مثل په‌په کوین (PEPE) مشهور را پشت سر گذاشته و به سومین میم کوین بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شود.

طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، رشد 370 درصدی بانک طی یک ماه گذشته منجر شد ارزش بازار این دارایی جدید به مرز 762 میلیون دلار برسد. این درحالی است که ارزش بازار په‌په (PEPE) اکنون معادل 675 میلیون دلار است. ارزش این دارایی نیز در این مدت از 0.0000028 دلار به 0.000012 دلار افزایش یافته است. این محبوبیت تاحدودی به هیجان سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از موج جدید علاقه به اکوسیستم سولانا برمی‌گردد.

نمودار بانک Bonk
قیمت Bonk در ماه گذشته 370 درصد رشد کرده است. منبع: CoinGecko

افزایش سریع قیمت بانک (Bonk) تفاوت بسیار زیادی با میزان رشد سایر میم کوین‌های دارای مضمون سگ و با سابقه بازار مانند شیبا اینو (SHIB) و دوج کوین (DOGE) داشت؛ به طوری که این دو دارایی محبوب در مدت زمان مشابه به ترتیب تنها 20% و 35% افزایش قیمت را تجربه کردند.

در زمان نگارش این مطلب، Bonk پس از شیبا اینو (با ارزش بازار 6 میلیارد دلاری) و دوج کوین (با ارزش بازار 14.4 دلار)، در رتبه سوم بزرگ‌ترین میم کوین بازار ایستاده است.

دلایل رشد نجومی بانک (Bonk)

تحلیلگران رشد انفجاری بانک (Bonk) را به عوامل مختلفی نسبت می‌دهند؛ لیست شدن این دارایی در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس و کوکوین از مهمترین این عوامل هستند. علاوه بر این، داده‌های معاملات آتی، افزایش قابل توجهی در بهره باز این دارایی در یک ماه گذشته را نشان می‌دهد، به این معنی که معامله‌گران حجم بالایی از مشتقات بانک (Bonk) را خرید و فروش می‌کنند و اینگونه به نوسانات قیمت این توکن می‌افزایند.

میم کوین بانک (BONK) در تاریخ 29 دسامبر 2022 (8 دی 1401) برای اولین بار راه‌اندازی شد و علیرغم رکود قیمتی شدیدی که در بازار نزولی آن زمان حاکم بود، افزایش قابل توجه 3766 درصدی قیمت در هفته اول معاملات را شاهد بود. از روز پنجم ژانویه 2023 (15 دی 1401)، قیمت بانک شروع به کاهش کرد و تا مدت‌ها در سطوحی نزدیک به کف تاریخی آن در نوسان بود.

با این حال، روز 21 اکتبر 2023 (29 مهر)، نشانه‌هایی از بهبود در وضعیت این توکن مشاهده شد و قیمت آن کم‌کم شروع به افزایش کرد. از آن تاریخ تاکنون، ارزش این دارایی با رشدی بالغ بر 6215 درصد سربه فلک کشیده و آن را به پربازده‌ترین میم کوین در 3 ماه گذشته تبدیل کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array