به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برند موسینکس که تولیدکننده داروهای ضدسرفه بدون نسخه‌ است، اخیراً در یک اقدام مسئولیت اجتماعی و خلاقانه تلاش کرده است تا با نصب هیولاهای ساخته شده از قوطی‌های خالی آنتی‌بیوتیک در اتاق‌ انتظار یک مرکز درمانی نسبت به خطر مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها به مردم هشدار بدهد.

هرچند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در هنگام بیماری برای برخی از مردم یکی از اولین گزینه‌هاست، اما پزشکان و متخصصان همواره نسبت به خطر مصرف بیش از اندازه این داروها به‌ویژه زمانی که برای بیماری‌های ساده‌ای مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا تب مورد استفاده غیرضروری قرار می‌گیرند، هشدار داده‌اند. با این‌حال آمارها نشان می‌دهد که سالانه ۲.۸ میلیون نوع عفونت مقاوم شده در برابر آنتی بیوتیک باعث مرگ بیشتر از ۳۵۰۰۰ نفر در آمریکا می‌شود؛ چرا که مصرف زیاد این داروها منجر به ایجاد هیولایی به نام مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بدن افراد می‌شود.

حالا در یک اقدام خلاقانه و مسئولیت اجتماعی برند Mucinex، که تولیدکننده داروی سرفه بدون آنتی بیوتیک است، یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه و مسئولیت اجتماعی محور را با شعار «هیولاها در کمینند» اجرا کرده است تا خطرات ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی را به مردم یادآوری کند.

این برند در یک اقدام نمایشی با استفاده از قوطی‌های خالی و نسخه‌های کاغذی دو هیولا ساخت و در اتاق انتظار یک مرکز مراقبت پزشکی در نیویورک نصب کرد.

مارک پیرسون، معاون بازاریابی برندهای حوزه سلامت این شرکت در رابطه با این کمپین با تاکید براین نکته که هدف از اجرای این کمپین هشدار دادن نسبت به خطر مقاومت آنتی بیوتیکی است، گفته است: «هرچند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک مشکلی است که عموماً توسط مردم دیده نمی‌شود، اما نادیده گرفتن هیولاهای اتاق انتظار ما غیرممکن است و این راهی عالی برای آگاهی‌بخشی به مردم است.»

البته اقدامات مسئولیت اجتماعی این برند تنها در ساخت این ماکت‌ها خلاصه نمی‌شود. برند موسینکس اخیراً در مشارکت با مراکز مراقبت‌های اولیه، تلاش کرده است تا در ایالت‌هایی که در آنها میزان بیمارانی با مقاومت ضد میکروبی بالاتر است، محتوای آموزشی توزیع کند. بنابه گفته این شرکت، این هیولاها بخشی از کمپین شرکت Mucinex به اسم «تغییر بازی» هستند.

منبع‌: thedrum

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array