به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش رویترز، پروژه بحث‌برانگیز کریپتو و ID ورلدکوین (Worldcoin) که به تازگی راه‌اندازی شده است، ممکن است با درخواست‌هایی از سوی قانون‌گذاران داده در بریتانیا مواجه شود، زیرا نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های بیومتریک حیاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش رویترز، دفتر کمیسر اطلاعات (ICO) – نهاد تنظیم کننده داده‌های بریتانیا – راه اندازی پروژه کریپتو در این کشور را تایید کرد و گفت که این پروژه را بررسی خواهد کرد و تحقیقات بیشتری در مورد قوانین داده انجام خواهد داد.

هنگامی که کوین تلگراف با ICO تماس گرفت تا در مورد تحقیقات گزارش شده آن در ورلدکوین بپرسد، آژانس از اظهار نظر خودداری کرد. سخنگوی رگولاتور گفت که آنها هیچ چیزی را به طور عمومی برای تأیید یا تکذیب اعلام نکرده‌اند.

پروژه رمزارزی مبتنی بر شناسایی دیجیتال در 24 جولای راه‌‌اندازی شد و توسط مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن (Sam Altman)، راه‌اندازی شد. این پروژه در ماه می (اردیبهشت) 115 میلیون دلار بودجه از طرف آندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz)، بین کپیتال کریپتو (Bain Capital Crypto) و دیستریبیوتد گلوبال (Distributed Global) تامین کرد. ورلد‌کوین با وجود نگرانی‌های مشترک در مورد ماهیت پروژه، بیش از 2 میلیون کاربر را در مرحله بتا وارد کرد.

در حالی که این اعداد ممکن است چشمگیر به نظر برسند، مطالعه‌ای توسط ام‌آی‌تی تکنالاجی ریویو (MIT Technology Review) ادعا کرد که اکثریت یک میلیون کاربر اول با استفاده از فریب و پول نقد در کشورهای در حال توسعه وارد شده بودند. چندین جنبه از این پروژه برای جامعه رمزارزی خوب نبوده است، از نگرانی در مورد امنیت داده‌های بیومتریک کاربران گرفته تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی است.

ورلد‌کوین

به غیر از یک استعلام در بریتانیا، توکن بومی ورلد‌کوین (WLD) در ایالات متحده راه‌اندازی نخواهد شد، زیرا هیچ یک از صرافی‌های مستقر در ایالات متحده، مانند کوین بیس یا کراکن، آن را لیست نکرده‌اند. توسعه دهندگان پروژه نگرانی‌های نظارتی در ایالات متحده را دلیل اصلی این تصمیم عنوان کردند. با این حال، بسیاری از طرفداران کریپتو معتقدند که این رمزارز به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده واجد شرایط است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array