به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل به‌تازگی از سری آیفون 15 با قابلیت‌های فراوان و بهبود عملکرد در چندین زمینه رونمایی کرده است. مهم‌ترین این تغییرات، پشتیبانی گوشی‌های آیفون از کابل‌های رایج تایپ C و جایگزین کابل Lightning شدن بعد از حدود یک دهه است.

مدتی پیش، کمپانی اپل به دستور سراسری اتحادیه اروپا، اعلام کرد که با معرفی آیفون 15 و به‌منظور ایجاد اتصال یکپارچه و جهانی، کابل‌های اختصاصی Lightning جای خود را به کابل‌های رایج و متداول تایپ C خواهند داد. این جایگزینی، علاوه‌بر بهبود تجربه کاربری، اتصال همه دستگاه‌های هوشمند به یکدیگر را امکان‌پذیر خواهد کرد و همچنین ارتباط و شارژگیری میان دستگاه‌های اندرویدی و آیفون دیگر یک رویا نیست.

با این وجود، گزارشات اخیر به‌دست آمده از چین حاکی از آن هستند که برخی از اپل استورهای این کشور به مشتریان توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از داغ کردن باطری دستگاه، از شارژ کردن آیفون 15 خود با کابل‌های اندرویدی خودداری کنند!

چین

استراتژی فروش آیفون 15 یا مسئله امنیتی؟

این نگرانی‌ها از لحظه‌ای منعکس شد که یکی از فروشگاه‌های اختصاصی اپل در شهر فوشان، ایالت گواندوگ کشور چین به مشتریان خود هشدار داد بهتر است برای جلوگیری از داغ کردن دستگاه، گوشی‌های آیفون 15 خود را با کابل اندرویدی شارژ نکنند. این فروشگاه با ارائه اطلاعات بیشتری درباره جزئیات سخت‌افزاری و جایگذاری پین‌های درون این کابل‌ها اعلام کرد با اینکه هردو کابل تایپ C هستند؛ بهتر است با احتیاط بیشتری اقدام کرده و از اتصال کابل اندرویدی به آیفون‌های جدید خودداری کرد.

البته گویا این گزارشات صرفاً متعلق به یک فروشگاه خاص نیستند و به‌مرور زمان چندین فروشگاه اپل دیگر همین هشدارها را به کاربران و مشتریان ابلاغ کرده‌اند.

آیفون 15

برخی از منتقدین باور دارند که این “هشدارها” ممکن است صرفاً یک استراتژی حساب‌شده از سمت اپل باشد تا کاربران را به خرید کابل‌های تایپ C اورجینال آیفون 15 ترغیب کند! قیمت درنظر گرفته‌شده برای این کابل‌ها به‌طرز چشمگیری از تولیدکنندگان اندرویدی بالاتر است.

پس از انتشار این اخبار، موج عظیمی از گمانه‌زنی‌ها شدت گرفته که آیا این نگرانی‌های امنیتی واقعاً حقیقت دارند و یا صرفاً حرکتی استراتژیک از سمت اپل برای افزایش فروش کابل‌های تایپ C اختصاصی خود می‌باشد.
تا این لحظه، کمپانی اپل هیج واکنش رسمی‌ای به این ماجرا نشان نداده و درباره “ممنوعیت شارژ کردن آیفون 15 با کابل‌های اندرویدی” شفاف‌سازی نشده است.

همچنین براساس اخبار روز گذشته، تنها یک روز پس از آغاز عرضه رسمی جدیدترین دستاورد کمپانی اپل، یعنی آیفون 15، این گوشی هوشمند به‌صورت غیرقانونی به داخل کشور وارد شده است. هرچند پیش‌بینی می‌شد که آیفون ۱۵ هم درست مانند آیفون ۱۴ به دلیل ممنوعیت واردات و رجیستر نشدن، به‌صورت محدود و قاچاقی به بازار موبایل کشور وارد شود؛ اما به گفته فروشندگان با این وجود باز هم مردم استقبال گسترده‌ای از جدیدترین گوشی اپل به‌عمل آورده‌اند و با قیمت‌های نجومی این گوشی را خریداری می‌کنند!

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array