به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیران اجرایی شرکت مدیرت دارایی گری اسکیل (Grayscale) برای بررسی جزئیات صندوق تراست بیت کوینی (BTC) که قرار است به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین تبدیل شود، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ملاقات کرده‌اند.

در یادداشت روز 20 نوامبر (29 آبان) کمیسیون، مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل گری‌ اسکیل‌، مدیر حقوقی شرکت کریگ سالم (Craig Salm)، دیوید لاوال (David LaValle) رئیس جهانی ETFهای گری اسکیل و چهار مدیر اجرایی دیگر، به همراه پنج تن از نمایندگان شرکت حقوقی دیویس پولک (Davis Polk)، در ملاقات با بخش معاملات و بازارهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حضور داشتند.

بر اساس پرونده‌ای که توسط جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است، گری اسکیل در این جلسه مشخص کرده است که قراردادی را با بانک BNY Mellon به عنوان آژانس انتقال و ارائه خدمات منعقد کرده است. این بانک به عنوان نماینده صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) عمل خواهد کرد و روند صدور و بازخرید سهام را تسهیل و حساب‌های سهامداران را نگهداری می‌کند. البته به عقیده سیفارت این اقدام نمی‌تواند تایید کننده تصویب نهایی تبدیل این محصول به یک ETF بیت کوین باشد.

گری اسکیل و کمیسیون

نیت گراچی (Nate Geraci) رئیس شرکت ای‌تی‌اف استور (ETF store)، در پست روز 22 نوامبر (1 آذر) خود در ایکس (X) خاطر نشان کرد که مهمترین جنبه جلسه دیروز کمیسیون و گری ایکسل این است که تبدیل GBTC در لیست فرآیند صعود به بازار نزدک از بازارهای OTC  قرار دارد و ربطی به درخواست ETF بیت کوین ندارد.

وی افزود در صورتی که گری اسکیل بتواند همان روزی که سایر شرکت‌ها، ETFهای بیت کوین خود را راه‌اندازی می‌کنند، GBTC را به NYSE Arca ارتقاء دهد و در عین حال برای رقابت بر سر کارمزدها، نهایت تلاش خود را انجام دهد، می‌تواند بر این ETFها تسلط یابد.

لازم به یادآوری است که گری اسکیل روز 19 اکتبر (27 مهر) اظهارنامه ثبت فرم S-3 را برای کمیسیون SEC ارسال کرد، که نشان می‌داد قصد دارد سهام GBTC را در NYSE Arca تحت نماد GBTC لیست کند.  پس از رد درخواست تبدیل GBTC به یک صندوق قابال معامله در بورس (ETF )، یک دادگاه استیناف ایالات متحده با صدور حکمی از SEC خواست تا تصمیم خود مبنی بر رد پیشنهاد گری اسکیل برای تبدیل GBTC به ETF را دوباره بررسی کند.

این شرکت در کنار چندین شرکت مدیریت دارایی بزرگ دیگر مثل بلک راک و فیدلیتی، به دنبال دریافت تاییدیه SEC برای راه‌اندازی یک ETF بیت کوین است. سیفارت معتقد است این روند رو به جلو در حال حرکت است و شانس تایید آن همچنان در حدود 90٪ در تاریخ 10 ژانویه 2024 (20 دی) یا قبل از آن، ثابت باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array