به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد عرضه کردن یک چت‌بات هوش مصنوعی جدید برای مشتریان AWS (سرویس خدمات وب) خود را دارد.

آمازون در طی برگزاری کنفرانس روز گذشته re:Invent در لاس‌وگاس از چت‌بات Q رونمایی کرد. هزینه دسترسی به خدمات این چت‌بات سالانه 20 دلار به ازای هر کاربر درنظر گرفته شده و فعلاً در مرحله پیش‌نمایش قرار دارد.
این چت‌بات می‌تواند پاسخگوی سؤالاتی از قبیل “چطور می‌تونم به کمک سرویس AWS یک اپلیکیشن تحت وب بسازم؟” باشد.

به گفته آمازون، چت‌بات Q براساس دانش و اطلاعات 17 سال تجربه سرویس خدمات ابری AWS توسعه یافته و تعلیم دیده است. چت‌بات Q قادر است راه‌حل‌ها و رویکردهای مناسبی برای کسب‌وکارها به افراد ارائه دهد.

آمازون

قابلیت‌های چت‌بات بیزنسی Q

به گفته آدام سلیپسکی، مدیرعامل خدمات ابری AWS، کاربران می‌توانند به‌سادگی با چت‌بات Q به تعامل بپردازند، محتوا تولید کرده و تصمیم‌گیری کنند. اطلاعات این چت‌بات 100% برگرفته از داده‌ها و سیستم‌های شخصی‌سازی‌شده کسب‌وکارها و شرکای تجاری آنان خواهد بود.

کاربران می‌توانند با اتصال به چت‌بات Q و وارد کردن اطلاعات سازمانی ویژه خود مانند داده‌های برگرفته از نرم‌افزارهایی مانند Salesforce، جیمیل و Amazon S3، این هوش مصنوعی را براساس اولویت‌ها و نیازهای خود شخصی‌سازی کنند.

کمپانی‌ها می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Q، درخواست بررسی و تحلیل رفتارهای مشتری، ویژگی‌های محصولات، نقاط ضعف و قوت در پروسه و دیگر موارد را داشته باشند. این چت‌بات مانند ChatGPT امکان دریافت داده‌های ورودی در قالب اسنادی به فرمت Word، PDF و یا شیت را نیز دارد و آنها را براساس دستورات کاربران آنالیز خواهد کرد.

البته که کاربرد چت‌بات Q فراتر از تحلیل و پاسخگویی به سؤالات ساده است. این دستیار هوشمند می‌تواند از طریق پلاگین‌های ویژه از طرف صاحبین کسب‌وکار وارد عمل شده و برخی دستورات را به تیم‌ها و سرویس‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کرده و تصمیم‌گیری‌های لازم را نیز انجام دهد.
برای کاهش ریسک اشتباه، این چت‌بات قبل از هرگونه اقدامی نیاز به دریافت تأییدیه خواهد داشت.

هوش مصنوعی آمازون

همچنین چت‌بات Q می‌تواند اختلال‌های موجود در اتصال شبکه نتورک را نیز بررسی کرده و به‌سادگی پیشنهاد راه‌حل مناسب را ارائه دهد.
چت‌بات هوش مصنوعی جدید آمازون وابستگی و همکاری بسیار نزدیکی به سرویس کدنویسی CodeWhisperer خواهد داشت.

به گفته آمازون، این چت‌بات قرار است به نرم‌افزار Amazon Connect (ارتباط با مشتری) نیز متصل شود. از این پس اپراتورهای این بخش می‌توانند پاسخ‌های مناسب سؤالات و درخواست‌های مشتریان را از این چت‌بات دریافت کرده و بدون نیاز به تایپ کردن مکرر پاسخ‌های طولانی، لینک و متن مربوطه را برای افراد ارسال نمایند.

سلیپسکی در طی برگزاری رویداد re:Invent چندین بار به این نکته اشاره کرد که تمام پاسخ‌ها و اقدامات چت‌بات Q کاملا‌ً قابل کنترل و فیلتر کردن هستند. Q تنها اطلاعات مجاز را به کاربران نمایش خواهد داد و ادمین‌ها همیشه می‌توانند دسترسی به موضوعات حساس را محدود کرده و فیلترهایی برای عدم پاسخگویی به سؤالات نامناسب و غیرمجاز تعریف کنند.

به‌نظر می‌رسد چت‌بات هوش مصنوعی جدید آمازون راه‌حل بسیار مناسب و جامعی برای رسیدگی به نیازهای روزافزون و وظایف روزمره و تمام‌نشدنی کسب‌وکارهای مختلف باشد. براساس ادعای این کمپانی، Q در چندین حوزه از جمله هوش بیزینسی، تصمیم‌گیری هوشمندانه، برنامه‌نویسی، عیب‌یابی و پیکربندی کاربرد خواهد داشت.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array