به گزارش وبسایت ایران‌دکونومی و براساس پست یکی از کاربران در شبکه اجتماعی X، ماشین لباسشویی هوشمند برند LG شما ممکن است روزانه بیش از 3.7 گیگ اطلاعات در اینترنت آپلود کند!

گزارش یکی از مشتریان برند کره‌ای LG حاکی از آن است که برخی از لوازم خانگی هوشمند ممکن است بدون اطلاع ما روزانه چندین گیگ از حجم اینترنت را به‌طرز غیرعادی مصرف کرده و هدر دهند.

این کاربر با انتشار پست جدیدی در پلتفرم X به دیگران اطلاع داده ماشین لباسشویی هوشمند LG او روزانه نزدیک 4 گیگ اطلاعات را در اینترنت آپلود کرده است.
به گفته این شخص برای جلوگیری از تکرار شدن این اتفاق، دسترسی این دستگاه هوشمند به روتر (Router) به اجبار توسط او مسدود شده است.

با اینکه علت دقیق این میزان مصرف بالا و غیرطبیعی اینترنت توسط یک لوازم خانگی هوشمند هنوز مشخص نشده است؛ اما درهرصورت نباید احتمال هک شدن و سوءاستفاده از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء (IoT) را نیز نادیده گرفت.

براساس این اسکرین‌شات منتشر شده در X (توییتر سابق)، ماشین لباسشویی LG مذکور بدون هیچ دلیل خاصی به‌صورت روزانه حدود 3.66 گیگ از حجم اینترنت مصرف کرده که 3.57 گیگابایت آن مربوط به آپلود و حدود 100 مگابایت آن مربوط به دانلود بوده است.
معمولاً ماشین لباسشویی‌های هوشمند (از جمله برند LG) تنظیمات مروبط به شستشوی انواع مختلف پوشاک را از اینترنت دانلود می‌کنند. اما حتی با این وجود هم مصرف چنین حجم زیادی از اینترنت توسط یک دستگاه متصل به شبکه اینترنت اشیاء باز هم منطقی نیست!

اینترنت اشیا

دلیل مصرف بالای اینترنت ماشین لباسشویی LG

با وجود نامشخص بودن دلیل اصلی این اتفاق عجیب، صاحب این دستگاه هوشمند و برخی کاربران با این مسئله به شوخی برخورد کرده‌اند. به گفته این شخص ممکن است ماشین لباسشویی هوشمند او روزانه به “استخراج ارز دیجیتال” مشغول باشد!
با اینکه چنین احتمالی مضحک و حتی غیرواقعی به‌نظر می‌رسد؛ اما اصلاً غیرممکن نیست! در گذشته برخی هکرها از دسترسی دستگاه‌های هوشمند برند LG سوءاستفاده کرده بودند.

شاید یکی دیگر از کاربردهای هکرهای فرصت‌طلب، استفاده از منابع سخت‌افزاری ماشین لباسشویی به‌عنوان بخشی از یک بات‌نت باشد.
دسترسی و کنترل ماشین لباسشویی LG به‌عنوان بخشی از یک بات‌نت بزرگ به‌منظور استخراج ارز دیجیتال یا حتی ایجاد شبکه‌های شرورانه، آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد دور از ذهن نیست! با متصل کردن چندین دستگاه هوشمند کم‌مصرف (برای مثال، همین ماشین لباسشویی)، می‌توان یک شبکه پرقدرت برای استخراج رمزارز ایجاد کرد.

از طرف دیگر، یکی دیگر از دلایل محتمل استفاده غیرمعمول و حجم بالای آپلودها ممکن است خطا در سیستم‌عامل روتر خانگی کاربران باشد.
براساس تصاویر منتشرشده توسط دیگر صاحبان ماشین لباسشویی هوشمند LG، این دستگاه‌ها معمولاً روزانه مصرف اینترنتی کمتر از 1 مگابایت در روز دارند.

با اینکه برخی پست‌های منتشر شده در پلتفرم X در واکنش به این اخبار ممکن است شوخی به‌نظر بیایند؛ اما احتیاط همیشه شرط عقل است و جلوگیری از هک شدن لوازم خانگی هوشمند امری حیاتی برای امنیت کاربران است. درهرصورت، هک شدن دستگاه‌های صنعتی، پزشکی و حتی خانگی متصل به سیستم اینترنت اشیاء ممکن است درنهایت منجر به بروز خطرات بسیار زیادی شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array