به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با وجود تشدید فشارهای نظارتی و بدتر شدن اوضاع اقتصاد کلان، بیت کوین (BTC) هفته گذشته سطوح نزدیک به 28 هزار دلار را حفظ کرد. علاوه بر این، معامله‌گران حرفه‌ای با حفظ پوزیشن‌های لانگ اهرمی خود در بازارهای مارجین و فیوچرز، قدرت بازار را به رخ کشیدند.

روز 4 آوریل (15 فروردین)، کمیته تجارت و بازرگانی سنای تگزاس با اقدام قاطع و حذف مشوق‌ها برای ماینرهایی که در محیط نظارتی این ایالت فعالیت می‌کنند موافقت نمود.در صورت تصویب، لایحه 1751 سنا، سقفی برای جبران کاهش بار در شبکه برق تگزاس در مواقع اضطراری تعیین خواهد کرد.

افزایش خطر رکود اقتصادی در برابر افزایش نرخ بهره

پس از آنکه درخواست برای استفاده از بیمه بیکاری در ایالات متحده برای هفته منتهی به 25 مارس (5 فروردین) به 246,000 مورد رسید شد خطر رکود اقتصادی افزایش یافت.

علاوه بر این، کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) روز 6 آوریل (17 فروردین) اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده و اروپا باید به مبارزه خود ادامه دهد زیرا نرخ بهره بالاتر، بر میزان تقاضا تأثیر خواهد گذاشت.

جورجیوا در رابطه با بحران بانکی به بانک‌های مرکزی توصیه کرد که به افزایش نرخ بهره ادامه دهند. وی افزود: «نگرانی در مورد آسیب‌پذیری‌هایی که احتمالاً نه تنها در بانک‌ها بلکه در بخش غیربانکی پنهان شده است، همچنان باقی است».

از سوی دیگر، روز 6 آوریل، جیمز بولارد (James Bullard)، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، نگرانی‌ها در مورد تأثیر فشار مالی بر اقتصاد را کم اهمیت جلوه داد. بولارد اظهار داشت که واکنش فدرال رزرو نسبت به ضعف موجود در بخش بانکی “سریع و مناسب” بوده و “سیاست‌های پولی می‌تواند به فشار نزولی خود بر تورم ادامه دهد.”

مشتقات قیمت بیت کوین منعکس کننده احساسات خنثی در میان معامله‌گران است

بازارهای مارجین همیشه می‌توانند دیدگاهی در مورد موقعیت معامله گران حرفه‌ای ارائه دهند، زیرا به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند تا ارزهای رمزپایه را برای افزایش اهرم پوزیشن‌های خود قرض بگیرند.

به عنوان مثال، می‌توان با قرض گرفتن استیبل کوین و خرید بیت کوین، تعامل خود با بازار را بیشتر کرد. از طرف دیگر، وام گیرندگان بیت کوین فقط می‌توانند روی پوزیشن‌های شورت جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) شرط‌بندی کنند.

نسبت وام‌دهی مارجین استیبل کوین OKX در برابر بیت کوین

نسبت وام‌ مارجین استیبل کوین OKX در برابر بیت کوین

نمودار بالا نشان می‌دهد طی هفته گذشته نسبت وام مارجین معامله‌گران OKX نزدیک به 28 برابر به نفع پوزیشن‌های لانگ (خرید) BTC باقی مانده است. اگر آن نهنگ‌ها و بازارسازها متوجه افزایش ریسک اصلاح قیمت می‌شدند، بیت کوین را برای باز کردن پوزیشن شورت قرض می‌گرفتند و همین کار باعث می‌شد این شاخص به زیر 20 برابر برسد.

نسبت خالص پوزیشن‌های لانگ به شورت (خرید به فروش) معامله گران برتر، عوامل خارجی که ممکن است صرفاً بر بازارهای مارجین تأثیر گذاشته باشند را نادیده نمی‌گیرد. تحلیلگران می‌توانند با تجمیع پوزیشن‌ها در قراردادهای آتی دائمی، سه ماهه و اسپات بهتر بفهمند که آیا معامله‌گران حرفه‌ای دیدگاهی صعودی دارند یا نزولی.

از آنجا که بین صرافی‌های مختلف تفاوت‌های روش شناختی وجود دارد، معامله‌گران باید به جای ارقام مطلق، روی تغییرات تمرکز کنند.

نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت بیت کوین در صرافی‌های مختلف

نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت تریدرهای حرفه‌ای در صرافی‌های مختلف

در بازه زمانی اول تا هفتم آوریل (12 تا 18 فروردین)، نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت معامله‌گران در بایننس با اندکی کاهش از 1.17 به 1.09 رسید. در همین حال، در صرافی هیوبی (Huobi)، همین نسبت از روز 18 مارس (27 اسفند) نزدیک به 1.0 بوده است. به بیان دقیق‌تر، این نسبت از عدد 1.00 روز 1 آوریل به 0.95 در روز 7 آوریل کاهش یافته است، بنابراین بین پوزیشن‌های لانگ و شورت تعادلی نسبی برقرار است.

در نهایت، نهنگ‌های اوکی اکس (OKX) الگوی بسیار متفاوتی را ارائه کرده‌اند، زیرا این اندیکاتور از 1.25 روز 3 آوریل (14 فروردین) به 0.69 در روز 5 آوریل (16 فروردین) کاهش یافت و به شدت به نفع پوزیشن‌های شورت خالص بود. این معامله گران روند را برگرداندند و طی دو روز بعد با استفاده از اهرم، مقادیر زیادی بیت کوین خریداری کردند زیرا نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت به 0.97 بازگشته بود.

نبود پوزیشن‌های شورت بیت کوین یک شاخص صعودی است

در اصل، هم بازارهای مارجین بیت کوین و هم بازارهای آتی در حال حاضر خنثی هستند و با توجه به اینکه قیمت این ارز در بازه بین 10 مارس تا 20 مارس (19 تا 29 اسفند 1401) حدود 41.5 درصد افزایش یافت و توانست تراز 28 هزار دلار را حفظ کند، این وضعیت باید به عنوان یک سیگنال مثبت تفسیر شود.

با توجه به عدم قطعیت نظارتی شدیدی که پس از انتشار اطلاعیه ولز SEC علیه کوین بیس در تاریخ 22 مارس (2 فروردین) به وجود آمد، عدم وجود پوزیشن‌های شورت با استفاده از بازارهای مارجین و فیوچرز، در حال حاضر به نفع افزایش بیشتر قیمت است.

اگر بحران اقتصادی سریعتر از حد انتظار رخ ندهد، تورم نگرانی اصلی سرمایه گذاران باقی خواهد ماند و جریان ورود سرمایه بیت کوین باید برای حفظ مارک 28 هزار دلار به عنوان یک سطح مقاومتی، کافی باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array