به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چندین شرکت خدمات مالی و بانکداری بزرگ، از جمله گلدمن ساکس، بی‌ان‌وای ملون (BNY Mellon) و سی‌بی‌اوئی گلوبال (Cboe Global Markets)، یک آزمون مقدماتی در مقیاس بزرگ را با استفاده از فناوری بلاکچین به اتمام رساندند.

بر اساس گزارش روز 12 مارس (22 اسفند) بلومبرگ، سرمایه‌گذاران نهادی و بانک‌های بزرگ بیش از 350 تراکنش شبیه‌سازی شده را از طریق فناوری دفتر کل توزیع شده در زمینه‌هایی مانند دارایی‌های توکنیزه شده، ثبت صندوق، پول نقد دیجیتال، توافقنامه خرید، وام اوراق بهادار و مدیریت مارجین در شبکه کانتون (Canton ) انجام دادند. این طرح آزمایشی ماه می 2023 توسط استارتاپ دیجیتال اَسِت هولدینگ (Digital Asset Holdings) کلید خورده بود. این آزمایش مقدماتی 15 شرکت مدیریت دارایی، 13 بانک، چهار متولی، سه صرافی و شرکت پکسوس تراست ناشر استیبل کوین را در برمی‌گرفت.

بلاکچین و بانک های جهانی

شبکه کانتون در اطلاعیه خود در همان روز گفت که 155 شرکت‌کننده از 45 سازمان مالی و بانکداری بزرگ از آن زمان تاکنون تسویه حساب خود را در بستر 22 بلاکچین مجاز متصل به دفتر کل این شبکه انجام داده‌اند. این شرکت اعلام کرد:

«طی یک دوره چهار روزه، از شرکت کنندگان دعوت شد تا 22 برنامه غیرمتمرکز (dApp) شامل پنج ثبت صندوق، پنج دفتر ثبت نقدی، سه دفتر ثبت اوراق قرضه، سه برنامه ترید، چهار مارجین و دو برنامه تامین مالی را برای مبادله اوراق بهادار توکنیزه شده، وجوه بازار نقدی و سپرده‌ها در میان همه برنامه‌های کاربردی امتحان کنند.”

کانتون نتورک یک شبکه بلاکچین قابل اجرا با قابلیت حفظ حریم خصوصی است که برای سرمایه‌گذاران نهادی طراحی شده است. این بلاکچین تا حدی به مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های قانونی، داده‌ها و پول نقد را بدون درنگ بین یکدیگر جابه‌جا کنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کانتون، “با کمک این شبکه، می‌توان اوراق قرضه دیجیتال و یک پرداخت دیجیتالی را در دو برنامه جداگانه در یک تراکنش اتمی واحد ترکیب کرد که تبادل همزمان بدون ریسک عملیاتی را تضمین می‌کند. به همین ترتیب، یک دارایی دیجیتالی می‌تواند در یک تراکنش مالی وثیقه‌گذاری شده از طریق اتصال به یک خزانه یا اپلیکیشن وام اهرمی استفاده شود. مشارکت‌کنندگان فعلی شبکه کانتون عبارتند از Deloitte، Deutsche Börse، Microsoft، Moody’s و S&P Global.

طی یک سال گذشته، مقوله توکنیزه‌سازی مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی و افراد مشهور قرار گرفته است. روز 7 فوریه (18 بهمن)، شعبه هنگ‌کنگ بانک چندملیتی UBS سوئیس، ضمانت اختیار خرید سهام غول چینی گوشی‌های هوشمند یعنی شیائومی در بستر شبکه اتریوم را به همکاری صرافی محلی OSL توکنیزه کرد. چند هفته بعد، لیونل مسی، اسطوره فوتبال آرژانتینی از انتشار یک محصول توکنیزه شده با مشارکت سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی Join The Planet  خبر داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array