به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ریپل به تازگی موج صعودی قدرتمندی را در برابر بیت کوین (BTC) و دلار آمریکا (USDT) در پیش گرفته است و سرمایه‌گذاران را بار دیگر نسبت به آینده کوتاه مدت آن خوش‌بین کرده است. علاوه بر مسیر صعودی پیوسته‌ای که بعد از اعلام خبر پیروزی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) طی شده است، انتشار اخبار جدید مبنی بر همکاری این شبکه  بلاکچین با بانک ملی گرجستان به مومنتوم صعودی این ارز افزود.

بنابر گزارش‌ها، این شرکت فناوری بلاکچین مستقر در سانفرانسیسکو، به عنوان شریک رسمی حوزه فناوری برای پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی جمهوری گرجستان (CBDC) انتخاب شده است. بانک ملی گرجستان اعلام کرد که این بانک پس از طی مراحل سخت و بررسی‌های دقیق تصمیم گرفته است ریپل را به عنوان شریک خود انتخاب کند.

به دنبال این حرکت، رمزارز ریپل (XRP) در خط مقدم پیشرفت‌های اخیر بازار قرار گرفته است. بررسی نمودارهای روزانه ریپل (XRP) نشانه‌هایی از پتانسیل قوی رشد در این دارایی را نشان می‌دهد. ریپل اکنون بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه (EMAs)  خود معامله می‌شود که معمولاً نشانه‌ای از غلبه احساسات صعودی در بازار است. تلاقی صعودی این میانگین‌های متحرک نمایی می‌تواند نشان دهنده ادامه حرکت صعودی در آینده نزدیک باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل (XRP)

از زمان بازگشت از سطح 0.5 دلار در اوایل اکتبر، قیمت ریپل در برابر دلار آمریکا در حال افزایش بوده است. میانگین‌های متحرک 50 روزه و 200 روزه نیز به سمت بالا شکسته شده و این سوگیری صعودی را تأیید می‌کنند. این میانگین‌های متحرک در حال حاضر نزدیک به مرز 0.55 دلار همگرا شده‌اند و احتمالاً به زودی یک صلیب صعودی را تشکیل می‌دهند. افزودن این سیگنال به این واقعیت که قیمت با موفقیت از سطح مقاومت 0.6 دلار عبور کرده است، به ادامه یک روند صعودی بالقوه اشاره دارد.

با این حال، شاخص مقاومت نسبی یک سیگنال هشدار دهنده بزرگ را نشان می دهد، چراکه این اندیکاتور در حال حاضر، شدیداً در قلمرو اشباع خرید فرو رفته است. بنابراین، به نظر می‌رسد یک پولبک کوتاه مدت در روزهای آینده بسیار محتمل باشد.

گفتنی است که در این لحظه، ریپل با بیش از 9 درصد افزایش قیمت در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.6815 دلار ترید می‌شود و دستاور هفتگی خود را به حدود 23 درصد رسانده است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل در برابر دلار آمریکا؛ منبع: TradingView

ارزش ریپل در برابر بیت کوین

در این مدت، قیمت این دارایی دیجیتال در برابر بیت کوین نیز افزایش چشمگیری داشته است و در حال حاضر در حال آزمایش یک منطقه بحرانی است، چراکه هم سطح مقاومت 1800 SAT و هم میانگین متحرک 50 روزه، به عنوان مقاومت‌های مهم، اکنون از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری می‌کنند.

نمودار روزانه ریپل در برابر بیت کوین
نمودار روزانه ریپل در برابر بیت کوین؛ منبع: TradingView

میانگین متحرک 200 روزه واقع در حدود مارک 1900 SAT نیز مانع مهمی است که قیمت برای ادامه مسیر صعودی خود باید بر آن غلبه کند. با عبور اندیکاتور RSI از سطح 50، ادامه روند صعودی حتی محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato و bitcoinworl

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array