به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک ژاپنی با نام مرکاری (Mercari) قصد دارد به کاربران خود این امکان را بدهد که از ماه ژوئن (خرداد) محصولات موجود در فهرست اپلیکیشن بازار اجناس دست دوم خود را با استفاده از بیت کوین (BTC) خریداری کنند.

به گزارش نیکی نیوز (Nikkei)، این پلتفرم تجارت الکترونیک تراکنش‌های بیت‌کوین را از طریق زیرمجموعه رمزارزی خود یعنی ملکوین (Melcoin) پردازش خواهد کرد.

قیمت اقلام لیست شده در اپلیکیشن اجناس دست دوم مرکاری به “ین” ژاپن نمایش داده می‌شود، درحالی که گزینه‌ای نیز برای پرداخت با بیت کوین ارائه می‌شود. فروشندگان و عمده فروشان نیز بیت کوین پرداخت شده را به صورت ارز فیات محلی دریافت می‌کنند. این تبدیل فوری به این دلیل امکان‌پذیر شده است که بازار بیت کوین از طریق شریک صرافیان شرکت به بازاری بلادرنگ تبدیل می‌گردد.

بیت کوین در مرکاری

آشنایی با مرکاری

مرکاری یکی از بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک مشتری به مشتری ژاپن است که ماهانه 22 میلیون کاربر دارد. این بازار در سال 2013 راه اندازی شد و طی پنج سال، با نرخ کاربری 94 درصد، به بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک جامعه محور این کشور تبدیل شد. این پلتفرم در سه ماهه سوم سال 2023 سود 2.8 میلیارد ین (19.4 میلیون دلار) را به ثبت رساند. اکنون ارائه گزینه پرداخت با بیت کوین می‌تواند پذیرش هرچه بیشتر این دارایی دیجیتال را در این کشور پیشرفته به همراه داشته باشد.

طی سال‌های اخیر، مرکاری این ارز دیجیتال را در پلتفرم خود پذیرفته است. اخیراً این شرکت سرویس معاملات ارزهای دیجیتال خود با نام Mercari Bitcoin را راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از درآمد حاصل از فروش در بستر این پلتفرم، بیت کوین را خرید و فروش کنند. برنامه وفاداری این غول تجارت الکترونیک نیز بر پایه ارزهای دیجیتال بنا شده است و به کاربران امکان می‌دهد امتیاز خود را با ارز دیجیتال مبادله کنند.

ژاپن کشوری است که به واسطه وضع مقررات شفاف برای فعالیت کسب‌وکارها و ارائه خدمات در حوزه کریپتو، به عنوان یک کشور طرفدار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. این امر به پلتفرم‌های تجارت الکترونیک کمک کرده است تا به دروازه‌هایی برای پذیرش رمزارزها در این کشور تبدیل شوند. به غیر از مرکاری، راکوتن (Rakuten)، یکی دیگر از پلتفرم‌های برجسته تجارت الکترونیک و طرفدار رمزارزها در ژاپن نیز به کاربران خود اجازه داده است امتیازات وفاداری خود را به ارزهای رمزپایه تبدیل کنند. به علاوه این فروشگاه اینترنتی، یک پلتفرم برای توکن‌های غیرمثلی بومی نیز توسعه داده است.

پذیرش بیت کوین در جهان

تازه‌ترین داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که نرخ پذیرش بیت کوین در سال 2023 تقریباً 3 برابر شده است. در گزارش اخیر بی‌تی‌سی مپ (BTC Map)، از ابتدای سال 2023 تعداد رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر پذیرنده‌های بیت کوین از 2207 به 6126 مورد رسیده است.  

طبق این گزارش فیلیپین میزبان بیشترین کسب‌وکارهایی است که بیت کوین را به‌عنوان یک گزینه پرداخت قبول کرده‌اند؛ ولی علیرغم افزایش شمار کشورهای میزبان رمزارزها، هنوز هیچ مورد ثبت‌شده‌ای از پذیرش بیت کوین در هندوستان، چین و روسیه مشاهده نشده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array