به گزارش ایران دکونومی،طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا اردیبهشت‌ سال 1403ادامه خواهد داشت.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در این طرح مردم می‌توانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

این سبد ۱۱ قلمی با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳،۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

در این طرح شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

زمان واریز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سید رضا یحیوی درباره اجرای طرح فجرانه (کالابرگ الکترونیکی) اظهار داشت: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا 18 فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

میزان استقبال از طرح فجرانه کالابرگ

در دوره نخست وازیر طرح فجرانه کالابرگ بیش از 87 درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود این مشارکت به 75 درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفرهای نوروزی بودند.

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا چه زمانی ادامه دارد؟

طرح فجرانه یک طرح سه ماهه است که دولت منابع خود را برای همین سه ماه تامین کرده است، اگر قرار باشد این مسیر ادامه پیدا کند، حتما در دولت مطرح و پس از آن اعلام می‌شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array